Marka zmieniła szatę graficzną opakowań, dodając m.in. logotyp programu zrównoważonej uprawy pszenicy Harmony. San zmienia też pozycjonowanie swoich produktów.

Nowe pozycjonowanie portfolio San

Konsumenci od lat znają i lubią Łakotki, Holenderskie, Petitki czy Złotokłose. W 2021 r. ruszył projekt zmian, którego celem jest przede wszystkim nowe pozycjonowanie tych produktów w ramach marki San. Podkreśla ono, że są to naturalne, proste, pyszne ciastka i wafle, starannie wypiekane z najwyższej jakości pszenicy pochodzącej ze zrównoważonych upraw, idealne do dzielenia się z bliskimi. Dzięki zróżnicowaniu portfolio każdy znajdzie w nim coś dla siebie.

 

Nowe opakowania i program Harmony

W ramach odświeżenia portfolio zmieniono opakowania wszystkich produktów:
powiększono logotyp San, czyniąc go lepiej widocznym. Dodano logo programu Harmony, co potwierdza, że pszenica wchodząca w skład produktu pochodzi ze zrównoważonych upraw.

Kluczowym elementem tego programu jest partnerska współpraca z rolnikami, których gospodarstwa są położone w pobliżu zakładów produkujących ciastka. Przystępując do niego rolnicy zobowiązują się do uprawiania pszenicy w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w tym poszanowania dla zasobów wodnych i gleby oraz ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Harmony określa również szczegółowe praktyki dotyczące bioróżnorodności. Jedną z nich jest tworzenie łąk wokół pól uprawnych, które z kolei przyciągają istotne dla ekosystemu owady, takie jak pszczoły czy motyle.

Działania firmy odpowiadają na potrzeby współczesnego świata, zachodzące zmiany klimatyczne, a także oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów oraz pochodzenie poszczególnych składników.

Zmiany w portfolio: Petitki, Łakotki, Złotokłose

Petitki z mlekiem i miodem oraz Petitki z mleczną czekoladą dostępne są teraz w nowych wygodnych formatach: familijnym oraz impulsowym. Opakowanie familijne powstało z myślą o dzieleniu się z bliskimi oraz przygotowywaniu domowych deserów. Natomiast małe opakowania są idealne jako przekąska w biegu. Petitki to wysokiej jakości herbatniki – rynkowy wzór tego typu produktu – kruche, rozpływające się w ustach, o delikatnym maślanym smaku, z czekoladą mleczną lub bez niej.

W ubiegłym roku marka San dodała do palety produktów Łakotki zupełnie nową kategorię – wafle. San Łakotki Wafle to lekkie, chrupiące wafelki przekładane pysznym kremem. Produkowane z wysokiej jakości składników oraz z wyselekcjonowanej mąki Harmony. Idealne do dzielenia się z innymi. Wśród produktowych nowości znalazły się trzy smaki wafelków o gramaturze 146 g: orzechowe, waniliowe oraz czekoladowe.

Ciastka Złotokłose również przeszły przemianę. Od styczna na rynku są dostępne większe opakowania 215 g w najbardziej popularnym formacie opakowania – rolce. Oprócz znanego od lat wariantu owsianego, ponownie pojawił się bardzo lubiany przez konsumentów wariant kokosowy. Złotokłose to wyjątkowe ciastka stanowiące połączenie płatków owsianych z pełnoziarnistymi zbożami.

Silne wsparcie marketingowe

Nowe pozycjonowanie marki dostało silne wsparcie marketingowe. Od stycznia do października reklamy San są emitowane w TV oraz w OLV. Dodatkowo, od kwietnia do września działania promocyjne będą prowadzone w social mediach (promocja produktów i zachęcanie do wzięcia udziału w loteriach konsumenckich). Kampania jest też widoczna w sklepach.

Zakupem mediów do kampanii oraz obsługą social mediów marki zajął się dom mediowy Mindshare. Za adaptację reklamy na polski rynek odpowiada grupa Publicis. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.