Od wielu lat uważana jest za jedyną polską markę wódki czystej, która zrobiła prawdziwie międzynarodową karierę. Jej znajomość wynosi 83%, co oznacza, że na 100 osób zapytanych o znaną im markę wódki, 83 wymieniają Wyborową.
Wódka Wyborowa jest obecna w 78 krajach i należy do grona wciąż nielicznych polskich marek znanych na całym świecie. Jest produkowana wyłącznie w Polsce, co gwarantuje jej niezmiennie wysoką jakość oraz zawsze ten sam, niepowtarzalny, charakterystyczny smak, niezależnie od kraju sprzedaży. To restrykcyjne podejście do procesu produkcji odróżnia Wyborową od wielu innych marek dostępnych na światowym rynku, których producenci często decydują się na wytwarzanie wódki pod jedną marką w różnych regionach świata.
Wyborowa jest najlepiej sprzedającą się marką wódki w Szwajcarii i we Włoszech. Ma także bardzo silną pozycję w segmencie wódek premium w Meksyku, gdzie trafia ok. 20% produkcji, jak również w Brazylii. Wyborowa cieszy się najwyższą dynamiką wzrostu we Francji i w Wielkiej Brytanii, a od jej wprowadzenia na rynek azjatycki w 2004 r. – także w Chinach. W 2004 roku Wódka Wyborowa znalazła się w gronie najsilniejszych polskich marek Superbrands Polska, a od wielu lat należy do prestiżowego „Klubu Milionerów”, tj. marek alkoholi, których sprzedaż na świecie przekroczyła milion 9-litrowych skrzynek.
Autentyczność marki Wyborowa została stworzona w oparciu o długoletnią historię i tradycję, dzięki czemu powstał produkt o wyjątkowym charakterze i osobowości. To dlatego Wyborowa istnieje w świadomości konsumentów jako jedyna, oryginalna marka wódki. Produkowana z najwyższej jakości spirytusu uzyskiwanego wyłącznie z żyta, nawiązuje do bogatych wielkopolskich tradycji gorzelniczych sięgających XVI wieku. Przekazywane z pokolenia na pokolenie receptury, starannie wyselekcjonowane zboże, proces produkcyjny i pewien „duch” przez lata pozwalały budować silną markę, znaną i cenioną przez ludzi w każdym zakątku świata.
Korzenie spółki Wyborowa SA sięgają 1823 r., kiedy w Poznaniu Hartwig Kantorowicz, wybudował jedną z najnowocześniejszych destylarni w Polsce. W tym samym roku polska gazeta Izys Polska czyli Dziennik Umiejętności, Wynalazków, Kunsztów i Rękodzieł zaoferowała wysoką nagrodę dla osoby, która wytworzy wódkę, której smak będzie na tyle delikatny, aby ją pić czystą. Kiedy Kantorowicz zaprezentował swoją wódkę, jury okrzyknęło ją: „wyborowa” i uznało za najlepszą w Polsce. Od tego czasu receptura i proces produkcji Wyborowej były udoskonalane, ale jej rdzeń pozostał niezmieniony. Firma Kantorowiczów, mimo wielu przeszkód historycznych, działała przez cały okres międzywojenny, produkując swoje cieszące się renomą i świetnie sprzedające się produkty.
Światową popularność Wyborowa zdobyła już w latach 20. i 30. XX wieku. W 1927 roku Wyborowa stała się pierwszą na świecie zarejestrowaną marką wódki i jednocześnie pierwszą marką wódki eksportowanej poza granice kraju produkcji. Po wojnie Wyborowa była polską marką flagową zarówno w kraju, jak i za granicą. Amerykanie mogli jej spróbować i docenić przed okresem prohibicji. Uwiodła również berlińskich i paryskich artystów swoim wyrafinowanym smakiem, niespotykaną czystością i mocą.
W latach 60. Wyborową serwowano na wielkich przyjęciach. Delektowali się nią m.in. goście wielkiej paryskiej gali przy okazji pokazu biżuterii Harry’ego Winstona, wśród których byli Yves Saint Laurent, Juliette Gréco, Charles Aznavour i inni. W Rzymie powstał bar przy Piazza Navona, w którym Wyborową pito w specjalnych kieliszkach ‘Rinaldi’ w kształcie menzurki. Przed podaniem mrożono je w naczyniu z kruszonym lodem. Na zagranicznych rynkach Wyborowa miała zawsze jednolitą strategię marketingową – kładziono nacisk na jej wysoką jakość i wielowiekową tradycję. Polskość Wyborowej podkreślano sloganem: „Autentyczna wódka z Polski”.
Współcześnie wódka Wyborowa towarzyszy wielu przełomowym wydarzeniom historycznym i artystycznym, wplatając się w międzynarodowy świat kultury. W 1976 roku wódka Wyborowa była serwowana podczas inauguracyjnego lotu Concordem. Jakość i smak Wyborowej przypadła do gustu także wielu artystom z Hollywood i branży rozrywkowej: była drinkiem serwowanym na przyjęciu z okazji rozdania Oscarów w 2004 i 2005 roku, a także na ekskluzywnym przyjęciu Gizmondo Party w Londynie w 2005 r. W czerwcu 2005 r. Wyborowa sponsorowała koncert Live 8, gdzie artyści i zaproszeni goście mogli spróbować specjalnie na tę okazję przygotowanego drinka “Live 8 Wyborowa Martini”. W listopadzie 2005 r. Wyborowa była obecna na rozdaniu nagród MTV w Lizbonie.
W ramach strategii budowania marki Wyborowa na świecie, w 2004 roku na amerykański rynek wprowadzono Wyborowa Single Estate, rozszerzając portfolio marki Wyborowa o produkt należący do segmentu wódek Super Premium, czyli wyrobów najwyższej jakości. Wyborowa Single Estate jest wytwarzana z jednego gatunku żyta zwanego Dankowskie Złote Żyto, uprawianego wyłącznie w okolicach miejscowości Turew na specjalnie wyselekcjonowanej działce. Ekskluzywna butelka została zaprojektowana przez światowej sławy architekta Franka Gehry’ego. Produkt ten jest sukcesywnie wprowadzany na rynki międzynarodowe oraz do sklepów wolnocłowych (travel retail i dutyfree). Od sierpnia 2005 r. Wyborowa Sinlge Estate jest dostępna w sklepach wolnocłowych na lotniskach w Polsce. „Zniknięcie handlu wolnocłowego w Unii Europejskiej spowodowało spadek sprzedaży tańszych produktów o niższych marżach. Stworzyło to szansę dla wódek z kategorii Super Premium o wyższej marży i postanowiliśmy tę szansę wykorzystać.” – mówi Jan Żytko, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w firmie Wyborowa SA.
Pod koniec listopada 2005 r. Wyborowa SA ogłosiła nową strategię marketingową, której głównym celem jest zmiana postrzegania jej produktu flagowego, Wódki Wyborowa. “Celem moim i mojego zespołu jest, aby Wódka Wyborowa na stałe powróciła do pierwszej piątki najlepiej sprzedających się wódek w Polsce” – mówi Jan Żytko, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu Wyborowa SA. Firma chce osiągnąć ten cel do końca 2009 r. Część procesu odbudowy silnej pozycji Wyborowej w Polsce stanowi nowe opakowanie oraz kampania komunikacyjna, podkreślająca międzynarodowy charakter Wyborowej i jej blisko 200-letnią polską tradycję.
Przekaz nowej kampanii komunikacyjnej Wódki Wyborowa opiera się na uniwersalnym sposobie komunikacji międzyludzkiej – mowie ciała. To właśnie gesty, jako najbardziej spontaniczny sposób ekspresji, w wiarygodny sposób wyrażają nasze emocje. W kampanii wykorzystano wizerunki przedstawicieli różnych narodowości, reprezentujących różne statusy społeczne i grupy wiekowe, którzy za pomocą gestów wyrażają swój zachwyt i podziw dla walorów smakowych i doskonałej jakości Wyborowej. Występujący w kampanii Brazylijczyk, Fin, Włoch, Anglik, Francuz, a także Polak, podkreślają międzynarodowy charakter polskiej wódki. Zdjęcia wykonał Tomasz Sikora, mistrz w fotografowaniu ludzkich emocji, znany z doskonałej techniki oraz wielu sukcesów na skalę światową.
Nowa butelka Wódki Wyborowa odzwierciedla aktualne trendy kreowane w Europie Zachodniej, gdzie modne są proste i przejrzyste formy. Butelka przeznaczona na polski rynek zyskała nowoczesny kształt oraz nową etykietę, drukowaną bezpośrednio na szkle. Kształt butelki zaprojektowała agencja Dragon Rouge, a zdobienie opracowała firma Claessenss International z Londynu.
Wódka Wyborowa cieszy się uznaniem profesjonalistów z branży i koneserów na całym świecie. Produkt ten jest laureatem ponad 22 złotych medali i innych prestiżowych konkursów i wyróżnień w skali międzynarodowej.