W maju Krajowa Izba Gospodarcza „Przemysł Rozlewniczy” rozpoczęła kampanię dotyczącą naturalnej wody butelkowanej. Celem kampanii jest edukacja polskiego społeczeństwa na temat korzyści wynikających z regularnego picia wody, a co za tym idzie zmiana postaw i zachowań odnośnie picia naturalnej wody butelkowanej. Kampania finansowana jest przez członków Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”, producentów naturalnych wód butelkowanych.
Impulsem i motywacją do rozpoczęcia kampanii „Woda – naturalnie ze źródła” jest przede wszystkim niski poziom wiedzy wśród społeczeństwa na temat dobroczynnego wpływu wody na organizm 
i zdrowie człowieka. Pomimo wielu apeli lekarzy, dietetyków, kosmetologów i mediów, spożycie naturalnej wody butelkowanej w naszym kraju jest nadal zbyt małe. Tylko 44% Polaków deklaruje, że pije wodę codziennie. Niepokojące jest również to, że aż 61% Polaków sięga po wodę dopiero w momencie, gdy odczuwa pragnienie. 

W porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej jesteśmy daleko w tyle. Podczas, gdy statystyczny Europejczyk pije ok. 106 litrów naturalnych wód butelkowanych rocznie, średnie spożycie naturalnej wody butelkowanej przez mieszkańca Polski pozostaje na poziomie ok. 65 litrów. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy” wynika, że jedynie 10% Polaków pije codziennie naturalną wodę butelkowaną w zalecanych przez dietetyków ilościach. „Jak wykazują badania Polacy nie rozróżniają w zasadzie w ogóle rodzajów wód – każda woda w butelce jest uważana potocznie za mineralną, a dla większości konsumentów głównym kryterium wyboru jest to, czy woda jest gazowana czy nie” – mówi dr Mieczysław Kucharski z Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”.

Wiedza Polaków na temat wody jest ogólna. Większość zdaje sobie sprawę z konieczności wypijania przynajmniej półtora litra wody dziennie, ale jeśli chodzi o szczegółowe informacje na temat naturalnej wody butelkowanej, to wiedza Polaków jest bardzo powierzchowna. Większość Polaków nie tylko nie rozróżnia rodzajów wód, ale również nie czyta etykiet, nie wie jaka woda jest dla nich szczególnie polecana. 
Wyniki sprzedaży wyraźnie pokazują, że Polacy piją naturalną wodę butelkowaną głównie w sezonie letnim. „Chcemy tę tendencję zmienić. Kampania oprócz edukacji ma służyć między innymi promocji spożywania naturalnych wód butelkowanych nie tylko w sezonie letnim, ale również poza nim. We współpracy z tak ważnym środowiskiem opiniotwórczym, jakim są media, pragniemy informować polskich konsumentów o konieczności picia wód w opakowaniach oraz o korzyściach płynących z nawyku picia tychże wód. Polacy powinni pić naturalną wodę butelkowana nie tylko okazjonalnie, ale codziennie, ponieważ tego wymaga organizm człowieka.” – podkreśla Wojciech Rutkowski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”. 

Szczególnie ważnym kanałem komunikacji kampanii będzie platforma internetowa, na której znajdować się będą m.in. publikacje polskich i światowych autorytetów z dziedziny dietetyki, zdrowia i urody. Na stronie www.wodazezrodla.pl znajdą się również praktyczne porady ekspertów wspierających kampanię między innymi prof. dr hab. n. med. Małgorzaty Kozłowskiej-Wojciechowskiej 
z Rady Promocji Zdrowego Żywienia Człowieka, dr n farm. Teresy Latour z Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego Państwowego Zakładu Higieny, dr Mieczysława Kucharskiego z Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy” oraz Haliny Osińskiej prezes Polskiego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej.

Kampania będzie trwała do października bieżącego roku