Wizualizacja to technika, która poprawia motywację, zmienia negatywne podejście do świata i pomaga przezwyciężyć stres i choroby. Jest ważną częścią różnych uspokajających terapii, stosowaną przez zawodowych sportowców. Poprzez wyobrażanie sobie znaków, dźwięków, zapachów, sięgasz do pozytywnego myślenia, aby poprawić i utrzymać zdrowy stan ducha.

Własna praktyka
Na początku praktykuj przez 15–20 minut dziennie. Najlepiej od razu po przebudzeniu lub tuż przed snem. Gdy nabierzesz wprawy, będziesz bez problemu mógł ćwiczyć wizualizację przez kilka minut, wtedy kiedy zajdzie taka potrzeba.
Wybierz ciche, wygodne miejsce, gdzie nic nie będzie ci przeszkadzać. Oddychaj wolno i spróbuj się odprężyć. Postaraj się powtarzać w myślach afirmacje: jestem zrelaksowany albo mam kontrolę. Możesz powtarzać to ćwiczenie w momentach stresu, aby odzyskać panowanie nad trudną sytuacją. 
Teraz wyobraź sobie jakąś piękną scenerię, może to być na przykład ogród, plaża czy dom. Postaraj się odtworzyć wszystkie dźwięki, zapachy tego krajobrazu i wczuj się w jego atmosferę, aż do pełnego rozluźnienia.

Strach przed sytuacjami
Niektórzy doznają niekontrolowanego zdenerwowania lub ataków paniki przed ważnymi wydarzeniami w ich życiu. Wizualizacja świetnie przygotowuje umysł do przejęcia tych niechcianych doznań i kontroli nad nimi. 
Na przykład przed spotkaniem o pracę, wyobraź sobie jego zakończenie uwieńczone otrzymaniem upragnionej posady. Albo przed publicznym wystąpieniem, wyobraź sobie aplauz po wygłoszeniu swojej przemowy. Możesz również wyobrazić sobie obraz, który powoduje w twoim umyśle napięcie, takie jak burza, i zamienić go na obraz kojarzony ze spokojem, na przykład z tęczą. 
To są proste afirmacje, które powtarzane, przenikają do twojej podświadomości i dzięki temu będzie ci łatwiej przezwyciężyć stresujące chwile.

Użyj kolorów
Kolor może mieć głęboki wpływ na twój nastrój, witalność i dobre samopoczucie. Kolor żółty i czerwony stymulują, a zielony i niebieski wyciszają. To proste ćwiczenie pomoże ci uspokoić umysł i zrelaksować się.
1. Usiądź wygodnie z zamkniętymi oczami.
2. Wyobraź sobie złotą kulę światła nad twoją głową. Pomyśl, jak przenika ona całe twoje ciało. Wyobraź sobie, że to światło oczyszcza i uzdrawia twoją duszę.
3. Powtórz tę wizualizację z kulą czerwonego światła i kontynuuj z całą gamą kolorów: pomarańczowym, żółtym, zielonym, niebieskim, fioletowym, do momentu w którym poczujesz się zupełnie odprężony.

Wsłuchaj się w swoją muzykę
Stwórz własną kolekcję muzyki. Nagraj i zbierz razem wszystkie spokojne utwory, które kojarzą ci się jedynie z przyjemnymi wspomnieniami. Jeśli chcesz, dodaj do tej składanki dźwięki natury, śpiew ptaków czy szum morza. Usiądź lub połóż się w cichym pokoju, zamknij oczy i włącz muzykę. Postaraj się zsynchronizować oddech z rytmem dźwięków i myśleć o czymś przyjemnym. Jeśli to możliwe, słuchaj tej muzyki raz dziennie. Wkrótce pamięć o pozytywnych myślach, jakie jej towarzyszą, uspokoi cię. 
Dźwięki, które brzmią na różnych częstotliwościach, mają działanie terapeutyczne, wpływają nie tylko na twoje samopoczucie, rytm serca, tempo oddychania, ale także na uwalnianie endorfin, czyli hormonów szczęścia

Więcej na kalorynka.pl