W dniach 1-2 kwietnia br. w Hotelu Gromada Lotnisko, mieszczącym się przy ul. 17 Stycznia 32 w Warszawie, odbyła się kolejna, piąta już edycja niezwykłego wydarzenia, jakim jest Polish Businesswomen Congress, zorganizowanego przez magazyn „Businesswoman & life”.

Kongres, który został przygotowany specjalnie dla przedsiębiorczych kobiet, rozpoczął się od występu światowej sławy śpiewaczki operowej Alicji Węgorzewskiej. Uczestników powitały również Maria Jolanta Batycka-Wąsik – wójt gminy Lesznowola, która objęła wydarzenie patronatem honorowym, oraz Elżbieta Jeznach – redaktor naczelna „Businesswoman & life”.

Pierwszy dzień kongresu przebiegał pod hasłem „Transformacja – nowe podejście do biznesu”, a w panelu dyskusyjnym „Z pasji do sukcesu” mogliśmy wysłuchać inspirujących wypowiedzi gości specjalnych. Wśród nich znalazły się kobiety sukcesu: dr Alicja Węgorzewska – gwiazda światowych scen operowych, dyrektor Mazowieckiego Teatru Muzycznego, Omenaa Mensah – osobowość medialna, założycielka Omenaa Foundation, Sylwia Łuć – dyrektor ds. strategii i rozwoju w Kancelarii Prawnej Filipek & Kamiński, Magdalena Manuela Radke – prezes Zarządu 4 Brands Group, Julia Popcowa – ekspert parzenia herbat Ahmad Tea London, Maria Jolanta Batycka-Wąsik – wójt gminy Lesznowola, Monika Zdziarska-Alicka – właścicielka Kliniki Piękna Essence, Agnieszka Wieczorek – specjalista ds. sprzedaży Audi w firmie Krotoski-Cichy.

Uczestniczki panelu dyskusyjnego zostały poczęstowane naparem luksusowej herbaty marki Ahmad Tea London.

O wypoczynek naszych gwiazd zadbał Hotel & Medi – SPA Biały Kamień.

W kolejnym panelu – „FLOW w zmianie – poznaj siebie, doceń siebie, stań się kobietą biznesu, którą pragniesz być” wystąpiła Magdalena Nowakowska – praktyk biznesu, certyfikowany trener, coach akredytowany przez ICF.

O sztuce dialogu, która jest kluczem w prowadzeniu komunikacji biznesowej, opowiadały Ilona Klejnowska-Kamińska oraz Agnieszka Jadczyszyn – założycielki Instytutu Strategii i Rozwoju.

Po krótkiej przerwie, w trakcie której goście mogli napić się kawy serwowanej przez firmę cateringową Galop, sceną zawładnęła inspirująca Iwona Golonko – członek Zarządu Energii dla firm S.A., która przekonywała o tym, że zmiana zaczyna się w głowie. Następnie Marcin Kaźmierski – dyrektor ds. sprzedaży w firmie Próchnik S.A. poprowadził panel „Transformacja – nowe podejście do biznesu”.

Uczestniczki kongresu z zaciekawieniem wysłuchały prelekcji „Klucz do szczęścia i samorealizacji, czyli jak z marzeń zbudować rzeczywistość”, którą poprowadziła Magdalena Manuela Radke – prezes Zarządu 4 Brands Group, certyfikowany coach ICC, businesswoman, udziałowiec i fundator kilkunastu spółek oraz fundacji, m.in. fundacji dla kobiet ,,Świat należy do Ciebie – Spełniaj Marzenia”.

Aneta Pankowska – radca prawny, partner RKKW wystąpiła w interesującej prelekcji „Marka jako znak towarowy”.

„Kobieta niezależna finansowo” – tak brzmiał tytuł kolejnego panelu, w którym wystąpiła Izabela Owczarek – zarządzająca aktywami MetLife.

O przywództwie rozproszonym opowiadał Piotr Ciski – dyrektor generalny Sage Polska.

Kolejnym punktem programu był panel dyskusyjny „Franczyza – pomysłem na biznes”. Pomysły na biznes przedstawili: Joanna Podczerwińska z Indepro, Barbara Cabaj z Ab Ovo Lingerie oraz Irena Rdzonek – dyrektor diamentowy w Jeunesse Global.

Kamila Rowińska w panelu eksperckim „Mistrz sprzedaży” przedstawiła błędy popełniane w procesie sprzedaży, jak również przekazała cenne wskazówki poprawiające efektywność każdego działu sprzedaży.

Na koniec pierwszego dnia kongresu wystąpiła Beata Pawlikowska – znana podróżniczka, autorka wielu książek, której opowieści o podróżach w różne zakątki świata pochłonęły publiczność.

Pierwszego dnia kongresu uczestniczki mogły zobaczyć cztery pokazy mody: Madonna Fashion Collection, Lunia Bonder, Vito Vergelis, Change Lingerie.

Podczas wybranych pokazów mody modelki prezentowały obuwie marki Högl, obuwie marki Valentovitch, okulary marki Tonny, okulary marki Selvaggio, biżuterię marki Pierre Lang, biżuterię i torebki marki Ibirikini, biżuterię marki Ditta Zimmermann.

O fryzury modelek zadbali styliści fryzur z Salonów Piękności Milord, natomiast makijaże zostały wykonane przez wizażystów z perfumerii Mon Credo.

O piękną, kwiatową oprawę sceny zadbała Kwiaciarnia Iwona Hys-Malinowska, która mieści się w Warszawie przy ul. Mokotowskiej 61.

Pod koniec pierwszego dnia kongresu uczestnicy zostali zaproszeni na wiosenne after party do klubu House of Pool Billiards Bar & Restaurant, przy ul. Marynarskiej 13 w Warszawie. Goście zostali powitani welcome drinkiem i przy relaksującej muzyce mogli wziąć udział w grze w bilard.

Podczas drugiego dnia V Polish Businesswomen Congress zgromadzeni goście mieli okazję zobaczyć film podsumowujący pierwszy, niezwykle inspirujący dzień oraz być świadkami energetycznego show na skrzypcach w wykonaniu Magdaleny Szymańskiej (Sound Fusion).

W panelu dyskusyjnym refleksjami związanymi z pasją i kreowaniem swojej osoby podzielili się: prof. Andrzej Blikle, Maria Rotkiel, Beata Chrobak – właścicielka kancelarii doradztwa podatkowego, Biuro Rachunkowe „Dokum” w Tychach, Iwona Golonko – członek Zarządu Energii dla firm S.A., Alina Strześniewska – prezes Zarządu Impact Media Sp. z o.o., główny udziałowiec Radia Kolor, Monika Smulewicz – pomysłodawczyni i współzałożycielka marki ePlanneR.pl, wspierającej zarządzanie czasem pracy.

Transformacja – nowe podejście do biznesu – tym zagadnieniem zajął się na scenie kongresu Krzysztof Sarnecki – współzałożyciel i prezes Zarządu QUEST Change Managers. Następnie wystąpił Michał Nowak – właściciel Okaeri Consulting ze swoim power speech zatytułowanym „Crisis Management”.

O tym, w jaki sposób zarządzać czasem pracowników, mówiła Monika Smulewicz – pomysłodawczyni i współzałożycielka marki ePlanneR.pl, wspierającej zarządzanie czasem pracy oraz partner Grant Thornton, a kwestię budowania relacji poruszył Adam Adamonis – aktor, trener, coach, twórca metody organic dance, dotyczącej pogłębiania wiedzy na temat swoich nawyków oraz pracy nad wiarygodnością w ruchu.

Andreas Deminger – prezes Zarządu Assiduus Investment Partners odpowiedział na pytanie, czy istnieje idealna prywatna opieka medyczna dla kobiet na rynku polskim.

Drugiego dnia kongresu swoje kolekcje pokazały następujące marki: Galeria Larin oraz UFUFU.

Podczas wybranych pokazów mody modelki prezentowały obuwie marki Högl, obuwie marki Valentovitch, okulary marki Tonny, okulary marki Selvaggio, biżuterię marki Pierre Lang, biżuterię i torebki marki Ibirikini, biżuterię marki Ditta Zimmermann.

O fryzury modelek zadbali styliści fryzur z Salonów Piękności Milord, natomiast makijaże zostały wykonane przez wizażystów z perfumerii Mon Credo.

Po przerwie obiadowej przygotowanej przez firmę cateringową Galop w inspirującej prelekcji „Odzyskaj swój czas” wystąpił Jarosław Noworol – prezes Idea Online Sp. z o.o.

„Terapie opóźniające proces starzenia i poprawiające wygląd. Uroda i zdrowie – razem czy osobno?” – tak brzmiał tytuł kolejnej prelekcji, wygłoszonej przez dr. n. med. Piotra Niedziałkowskiego – prezesa Polskiego Towarzystwa Lekarzy Medycyny Estetycznej „POLME”, reprezentującego Centrum Medyczne Damiana.

O kulturze zdrowia opowiadały Karolina Rybus-Przeniosło i Paulina Grzechnik – właścicielki firmy szkoleniowo-doradczej Open Training Sp. z o.o., Agata Pelc – coach zdrowia i psychodietetyk oraz Emilia Zęgota – dietetyk.

W kolejnym panelu – „Wy ratujecie! Defibrylacja – każdy może pomóc!” wystąpił Grzegorz Kołodziejak – ratownik medyczny.

Marek Krawczyk – prezes Zarządu Getligent Sp. z o.o., reprezentant marki High Performance Nutrition zaprezentował Niagen, technologiczny przełom w walce ze starzeniem się.

W ostatnim panelu wystąpił Maciej Orłoś – znany prezenter telewizyjny, dziennikarz, trener wystąpień publicznych, który udzielił cennych wskazówek dotyczących prezentowania się na scenie.

Pod koniec drugiego dnia kongresu odbył się konkurs wizytówkowy z cennymi nagrodami oraz after party, podczas którego uczestniczki kongresu mogły skosztować wina od City Wine i La Passion Du Vin oraz słodkości od Sempre i Cukieteria.pl

Wszystkim partnerom kongresu serdecznie dziękujemy za przygotowanie estetycznych i wyjątkowych stoisk wizerunkowych.

Podczas V edycji Polish Businesswomen Congress odbył się konkurs na najładniejsze stoisko wystawiennicze. W skład jury weszły redaktorki magazynu „Businesswoman & life” oraz wybrane uczestniczki kongresu. Na ocenę stoisk składały się następujące elementy: estetyka, jakość obsługi klienta oraz przygotowane atrakcje dla uczestników.

III miejsce w klasyfikacji przypadło markom: Centrum Medyczne Damiana oraz Assiduus.

II miejsce otrzymały: Ventana oraz Krotoski-Cichy.

I miejsce zdobyła marka Pierre Lang.

Nagrodą dla laureatów jest dodatkowa powierzchnia reklamowa na łamach dwumiesięcznika „Businesswoman & life”.

Podziękowania dla zespołu magazynu „Businesswoman & life” za zaangażowanie przy przygotowaniach kongresu: Iwony Pełszyńskiej, Moniki Nogalskiej, Diany Siemieniec, Laury Janisiewicz oraz Beaty Rayzacher.

Kongres odwiedziło 2100 uczestniczek.

O zabezpieczenie medyczne kongresu zadbali ratownicy medyczni z firmy Edu-Med Ratownictwo.

Kulinarne doznania uczestników podczas kongresu zapewniła firma cateringowa Galop Artura Świerżewskiego.

Wśród stylizacji organizatorek kongresu pojawiły się kreacje przygotowane przez Rent’n’rule, Galerię Larin, Love The Dress – sukienka Izabeli Łapińskiej, stylizacja Doroty Goldpoint.

Drodzy Państwo, składamy moc podziękowań w imieniu naszego zespołu redakcyjnego i już teraz zapraszamy do udziału w naszym kolejnym biznesowym spotkaniu – szóstej, jesiennej edycji POLISH BUSINESSWOMEN CONGRESS – które odbędzie się 25 i 26 listopada 2016 roku (piątek i sobota) – tradycyjnie w Hotelu Gromada Lotnisko.