Dodatek cukru, który sypie się i przetwarza do żywności i napojów, stał się zbyt powszechny w amerykańskiej diecie, mówi American Heart Association. Grupy twierdzi, że cukier przyśpieszył zmiany metaboliczne w populacji amerykańskiej, w tym doprowadzając do epidemii otyłości.

Kobiety nie powinny spożywać więcej niż 100 kalorii dziennie CUKRU, a mężczyźni nie powinni przekroczyć 150 kalorii dziennie. (Jeden gram cukru to ok. cztery kalorie, zgodnie z Amerykańskim Stowarzyszeniem Dietetycznym). 

Przeciętny Amerykanin dobija średnio do 22,2 łyżeczki lub 355 kalorii cukru dziennie ! Część problemu unikania cukru, to fakt, że stał się on znacznie bardziej rozpowszechniony w ciągu lat. Ilość dodanego cukru w amerykańskiej żywności wzrosła o 19 procent w latach 1970 i 2005. 

A Oto 11 sprytnie ukrytych źródeł żywieniowych, które są zaskakująco wysokie w cukier!! 
I kto by pomyślał!!

1)Ciasteczko z przepowiednią : Tylko jedno Ciasteczko z przepowiednią ma w sobie około 3,6 g dodanego cukru. 
2)Drink smakowy: pomyśl rozsądnie kiedy pijesz swoje crème de Menthe, 1 uncja ma 14 gram cukru. Kawowa nnalewka ma 16 gram cukru. 
3) Fasolka po bretońsku: 1 puszka konserwowej fasolki po bretońsku bez soli będzie cię kosztować prawie 15 gram dodatkowego cukru. 
4)Suszona, słodzona żurawina: Bez słodziku, ten owocu może być niewiarygodnie cierpki. Ale sama porcja (jedna trzecia szklanki) to 25 gram cukru. 
5)Ketchup: ulubiona przyprawa, 1 filiżanka regularnego i nisko sodowego ketchupu to prawie 40 gram dodatku cukru. 
6)Substytut śmietany: 1 filiżanka płynu "light" zastępuje opakowania to 22 g cukru.
7)Sos BBQ: 1 filiżanka dodaje 9 gram cukru na te letnie żeberka i kurczaka. 
8)Light sałatki: z dodatkiem 1 filiżanki sosu francuskiego "light" dostarcza 58 gram cukru, a sos do sałatki Coleslaw o obniżonej zawartości tłuszczu - aż 103 gramy. 
9)Lemoniada: kubek proszkowanej lemoniady ma ogromny dodatek aż 200 g cukru!! Jeden serwowany napojów ma prawie 17 gram cukru. 
10)Smakowy Popcorn: Myślisz, że nie może być aż tak źle? Karmelowy syrop "light" do popcornu ma 18 gram cukru na uncję! 
11)Batoniki musli: Często uważane za zdrową przekąskę, niektóre batoniki z owsa, owoce i orzechy mają 11 gram dodatku cukru!

Niektóre liczby wydają się “małe” ale czy poprzestajemy na jednym ciasteczku, jednej szklance lemoniady?? Jedzmy z głową