Oto pojazd dla tych, którzy lubią zarówno szybką jazdę, jak i samochody, które wyglądają jakby żywcem wzięte z toru wyścigowego. Oficjalny japoński tuner Hondy- firma Mugen, dla żądnych wrażeń kierowców, wzięła na warsztat już i tak sportowego Civica Type R.

Honda Civic Type R Mugen 200- bo tak brzmi pełna nazwa limitowanej wersji kultowego samochodu, pojawi się w ilości 200 egzemplarzy. Poprawiony silnik 2.0 i-VTEC będzie generował 240 koni mechanicznych. Zgodnie z tradycją, wysokoobrotowy benzynowy silnik nie jest wspomagany przez turbinę, dzięki czemu moc przekazywana na przednie koła jest dostępna w niemal pełnym zakresie obrotów silnika, oraz przy zmianie biegów nie występuje tzw. turbodziura. To dlatego sportowe wersje Civica zawsze charakteryzowały się dobrymi osiągami i chętnie były wykorzystywane jako auta do profesjonalnych czy amatorskich wyścigów. Mugen zintegrował również w zawieszenie Hondy, montując mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tzw. szpera). Ma to pozwolić na szybsze pokonywanie zakrętu, co jednoczenie daje większą prędkość na wyjściu z niego- na ulicy się nie przyda, ale na torze- jak najbardziej. Japoński tuner zmienił także bodykit Civica. Przednie i tylne zderzaki od Mugena mają agresywny, sportowy charakter, a do montowanego w standardowym Type R tylnego spojlera dodano dodatkowe skrzydło, by zwierzyć siłę docisku na tylną oś. Auto posiada także wykonane z lekkich stopów, 19-calowe felgi o sportowym wyglądzie, oraz dwie potężne końcówki układu wydechowego, rozdzielone atrapą dyfuzora. Limitowana wersja auta będzie pomalowana na biało, jedynie lusterka będą w kolorze czarnym.

Civic z charakterystycznym dla Type R, czerwonym znaczkiem pojawi się w sprzedaży w marcu. Jego cena wynosi 44 tyś Euro. To dość sporo, ale te pieniądze są warte auta o tak niesamowitych właściwościach jezdnych i osiągach, które jednocześnie, przy normalnej jeździe, potrafi być miejskim autem. Dla tych, którzy nie potrzebują 240 koni pod maską, Honda przygotowała możliwość kupna Civica z elementami stanowiącymi jedynie wizualną cześć tuningu Mugena