„ Lubię rozwalać ludziom głowy. Lubię im tam namieszać, zakłócić spokój. Na 20 minut zabrać ich do innego świata.” – powiedział nieżyjący już Alexander McQueen o swojej twórczości.

Projekty Domu Mody Alexander McQueen stały się synonimem kreatywności, luksusu i innowacyjności. W każdej kolekcji Alexandra McQueen’a widać jasną i spójną koncepcję.  Podstawowe wartości marki to aprecjacja jakości i wzornictwa oraz niezależność w twórczości.
Motyw czaszki pojawił się w kolekcji jesień-zima 2001 jako skojarzenie dziecięcych koszmarów. Obecnie symbol ten powszechnie jest kojarzony z marką i zyskał już miano kultowego. Motyw czaszki po raz pierwszy został wykorzystany do akcesoriów w roku 2007, zaś w 2010 pojawiła się kolekcja okularów sygnowana znakiem czaszki.

Inspiracją Alexandra McQueena niezmiennie była i jest natura. Regularnie kolekcje wyposażone są w pióra. Na oprawkach okularów, fascynacja fakturą ptasich piór jest wizualizowana za pomocą laserowej techniki. Motyw piór ciągle się rozwija i jest bardzo dochodowy.
Natura daje nieskończone możliwości projektowe. Drewno zostało zastosowane w oprawkach okularów w 2004 roku. Materiał ten stał się swoistym podpisem marki. Drewno różnych gatunków m.in. orzech dla ciemnego efektu kolorystycznego, buk zaś dla jasnego. Marka Alexander McQueen pragnie także wykorzystywać do produkcji akcesoriów ekskluzywną, naturalną  skórę zwierzęcą (m.in. cielęcą, kangura, pytona czy aligatora).

W kolekcji okularów tej marki możemy się odszukać różnorodnych technik wykończeniowych. Luksusowe wykończenia dają gwarancję najwyższej jakości produktów oraz pomagają tworzyć niepowtarzalne dla marki wzornictwo.
Chyba każdy, kto kupuje okulary marki Alexander McQueen, ma choć przez chwilę nadzieję, że spojrzy na świat oczami genialnego projektanta.