Włoski designer Fabio Di Corleto zajmuje się transformacją logo.

Tym razem artysta postanowił zająć się logotypami słynnych mediów społecznościowych. Czy potraficie sobie wyobrazić nazwę facebook pisaną niczym logo Google ? Czy jesteście w stanie wyobrazić sobie logo „Google +” wpisane w identyfikację wizualną serwisu Facebook ?

Di Corleto w niezwykle spójny i pieczołowity sposób odtworzył loga znanych marek serwisów społecznościowych, wpisując je w nazwy konkurencyjnych serwisów. Inteligentna, ironiczna, współczesna sztuka, która oddaje ducha naszych czasów. Nie mamy tu do czynienia z dekonstrukcją, to raczej transformacja schematów poznawczych i sztuka, która działa na naszą podświadomość. Nie zdawaliśmy sobie sprawy, że loga takich brandów jak Google czy Twitter są tak mocno wpisane w naszą podświadomość. Nie mieliśmy świadomości, że te serwisy stały się tak ważnym elementem mapy poznawczej naszych mózgów. Czy sukces tych serwisów związany jest jedynie z wolnym rynkiem ? Czy stoją za nimi służby specjalne skoncentrowane na inwigilacji i wywieraniu wpływu na ludzi ? Prace Di Corleto sfocusowane jedynie na logo dają nam niezwykle dużo do myślenia o kondycji człowieka współczesnego. Artysta wizjoner, trafiający jak nikt inny w ducha naszych czasów. Sztuka XXI wieku.

Ile czasu zajęło Wam zorientowanie się, że napis Facebook nie jest Googlem ? Jeżeli chcecie wygrać nagrodę niespodziankę, zachęcamy do przesłania logo trendz.pl wpisanego w identyfikację konkurencyjnych serwisów.