Z zawodu tancerz, z zamiłowania projektant. Talia osy, kolorowe wstawki, stylizacja iście wyimaginowana, gorsety są to cechy prêt-à-porter Muglera.

Często krytycy mody nazywali modę Thierrego jako mocno fetyszystyczną i dominującą. Kobiety silne według projektanta mają władzę nad mężczyznami. 
W 1993 roku na rynek światowy wszedł piękny zapach „Angel”. Reklamowała go Jerry Hall – modelka i była żona Micka Jagerra – wokalisty The Rolling Stones.
Jego kampanie reklamowe perfum lub odzież, zawsze przyciągały wzrok. 

Projektant stosował poduszki na biodrach swoich kreacji, by dodać jeszcze wyraźniejsze krągłości. Zdobienia w kreacjach wieczorowych zostały mozolnie przygotowywane w paryskim atelier. Efekt? Okładka we francuskim wydaniu Vogue w latach 80 tych. 
Najważniejsze dla niego podczas pokazu to dwie rzeczy. 
Przede wszystkim elektryzująca muzyka ( przypominając Thierry z zawodu był tancerzem) oraz kobieca sylwetka, którą da się dostrzec na kilometr. Duże ilości futer, koronek, koloru czarnego, gotycki makijaż kreowały rzeczywistość, którą Mugler nam ofiarował. Wielu projektantów XXI wieku wzoruje się na styliście lat 80tych