Craig Alexander, vice prezez Turbine, podczas panelu na Game Developers Conference w Austin wygłosił wystąpienie zatytułowane 'MMO na konsolach', podczas którego wspomniał on, że to właśnie ten gatunek gier zrewolucjonizuje konsole, a same maszyny umożliwią mu znaczną ewolucję.

Xbox 360 i PlayStation 3 to maszyny, które w końcu zapewniają nam moc i pojemność umożliwiającą tworzenie czegoś, co nazywamy tradycyjną grą MMO z mnóstwem zróżnicowanej treści. Specyfika techniczna Nintendo Wii bardziej odnosi się do poprzedniej generacji niż do obecnej, więc ta konsola nie jest jeszcze w tym miejscu.

To, że obecne konsole mają odpowiedni potencjał wiadomo było już od jakiegoś czasu, ale w trakcie wspomnianego panelu Craig raczył również zwrócić uwagę na różnice w dewelopingu na obu maszynach przyznając, że na PlayStation 3 deweloperom pracuje się ciężej.

Dlaczego?
Napęd Blu-ray w PlayStation 3 jest o wiele wolniej wyszukuje i odtwarza dane niż napęd DVD w konsoli Xbox 360. W momencie, kiedy to ulegnie zmianie dyski Blu-ray będą mogły radzić sobie z ogromną ilością danych.
Architektura pamięci jest inna. Kiedy operujesz pamięcią główną masz jej do dyspozycji jedynie 256MB na PS3 i 512 MB na konsoli Xbox 360
Narzędzia deweloperskie nie są zbyt przyjazne na PlayStation 3. Programy monitorujące wydajność, debuggery... wszystko
Migracja dowolnego projektu z konsoli Xbox 360 na PlayStation 3 jest bardzo trudna i o wiele trudniejsza niż w odwrotnym przypadku

Więcej na gamelobby.pl