Campari, ikona smaku, sztuki i stylu, od kilkudziesięciu lat współpracuje ze znanymi artystami przy unikalnych projektach, limitowanych etykiet zdobiących butelki tego kultowego aperitifu.
Pierwsza z nich powstała w 1921 roku na zlecenie Davida Campari. Stworzył ją wówczas Leonetto Cappiello, słynny włoski twórca plakatów reklamowych. Przy kolejnych projektach marka Campari współpracowała m.in. z Romero Britto, Tobiasem Rehebergerem, Vanessą Beercroft oraz Assume Vivid Astro Focus.

Campari 2012 to współczesna adaptacja grafiki „Spiritello” stworzonej przez Leonetto Capiello przeszło 90 lat temu. Ugo Nespolo w swojej wersji „Spiritello” zastosował żywe, jaskrawe kolory oraz łagodną linię brzegów tak charakterystyczną w jego twórczości.

„20-letnia współpraca z marką Campari pozwoliła mi w pełni ją zrozumieć i docenić jej wartości. To wielki zaszczyt, że zostałem poproszony o stworzenie własnej interpretacji legendarnej etykiety “Spiritello”, stworzonej przed laty przez Leonetto Cappiello.” – powiedział Ugo Nespolo.

Stworzenie kolejnej limitowanej etykiety w historii Campari pokazuje, że jest to marka nowoczesna, podążająca zgodnie z nowymi trendami.

Włoskie Campari, to już nie tylko aperitif ale także element sztuki nowoczesnej i ekskluzywny gadżet oraz obowiązkowy element każdego modnego barku.


Campari
Campari to marka łącząca klasykę z nowoczesnością i charyzmą. Receptura aperitifu będącego podstawą jednych z najbardziej znanych koktajli na świecie pochodzi z Novara z 1860 roku i pozostała niezmieniona do dziś. Campari jest napojem spirytusowym otrzymywanym z połączenia gorzkich ziół, roślin aromatycznych oraz owoców z alkoholem i wodą. Dzięki mocnej czerwonej barwie, intensywnemu aromatowi i inspirującemu smakowi, Campari od zawsze jest symbolem intrygującej przyjemności ukrytej w każdym drinku. Są to wartości, dzięki którym marka Campari znana jest na całym świecie jako ikona włoskiego stylu, pasji i doskonałości.

Gruppo Campari
Gruppo Campari jest głównym graczem w światowym sektorze napojów, obecnym w ponad 190 państwach, z pozycją lidera na rynku włoskim i brazylijskim oraz silnie zaznaczoną obecnością w USA i Europie Kontynentalnej. Campari ma rozległe portfolio, które obejmuje trzy biznesowe segmenty: napoje alkoholowe, wina oraz napoje bezalkoholowe. W segmencie alkoholowym wyróżniają się dobrze znane, międzynarodowe marki, takie jak Campari czy SKYY Vodka. Gruppo Campari posiada również przodujące regionalne marki: Aperol, Cabo Wabo, CampariSoda, Cynar, Glen Grant, Ouzo 12, X-Rated, Zedda Piras oraz lokalne brazylijskie: Dreher, Old Eight i Drury’s. Najlepiej rozpoznawalną marką w segmencie win jest Cinzano, jak również bardzo istotne regionalne marki: Liebfraumilch, Mondoro, Odessa, Riccadonna, Sella & Mosca and Teruzzi & Puthod. Segment bezalkoholowy stanowią napoje typu aperitif: Crodino and Lemonsoda, których indywidualny zasięg zdominował włoski rynek. Grupa Campari zatrudnia ponad 2 000 pracowników.  Udziały spółki Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI - Bloomberg CPR IM), są notowane na włoskiej giełdzie papierów wartościowych.

Ugo Nespolo
Urodzony w 1941 w Mosso Santa Maria Biella włoski malarz i rzeźbiarz, znany także z filmów eksperymentalnych, sztuki użytkowej oraz ze współpracy artystycznej w reklamie, teatrze i literaturze.
Jego kariera artystyczna rozpoczęła się w 1960 roku i była mocno związana z wpływami Pop-artu, który stał się popularny we Włoszech w tamtych latach, sztuki konceptualnej, Arte povera i Fluxus. Od 2010 roku jest członkiem Komitetu Honorowego Immagine i Poesia oraz artystycznego ruchu literackiego założonego w Turynie, pod patronatem Aeronwy Thomas (córki Dylana Thomasa).

Leonetto Cappiello
Włoski artysta (1875 — 1942) - tworzył nowoczesne i kolekcjonerskie plakaty reklamowe. Dziś nazywany jest ojcem współczesnej sztuki plakatu. Cappiello, który był samoukiem, zaczynał jako karykaturzysta, aby na początku XX wieku stać się jednym z najbardziej uznanych europejskich artystów. Jego prace zręcznie ukazują żywe, niezapomniane obrazy. Przez 40 lat stworzył przeszło 1000 pomysłowych plakatów, których tematyka obejmowała m.in. napoje, balet, literaturę, sztuki teatralne, podróże i sale koncertowe. Techniki wykorzystywane przez Cappiello nie tylko tworzyły Art Déco, ale i wpłynęły na kształt nowoczesnej reklamy.