Ktoś stwierdził, w odniesieniu do tworzenia dzieł sztuki że „ Jeśli stworzysz czegoś wystarczająco dużo, to jest sztuka” Innymi słowy: jeśli stworzysz czegoś bardzo dużo, stanie się to rozpoznawalne i stanie się to sztuką. Można to odnieść to do wielu nowoczesnych prac, ale prace Claudii Rogge, wychodzą poza te ograniczenia. Poza percepcję widza.
Na współczesnej scenie artystycznej, Claudia Rogge jest wyjątkową osobą. Podróżowała po Europie sama, w ciężarówce ze szkłem! Ale przede wszystkim wyróżniła się gdy przedstawiła nagich ludzi na kolanach, pochylonych i starannie ułożonych, ku zaskoczeniu przechodniów w Brukseli, Paryżu, Monachium. Masa ludzi ustawiła się w odpowiednie formy i kształty według wizji artystki. Sztuka ta była wyniesiona na ulicę, do ludzi. Przechodnie mogli się zatrzymać lub iść dalej. Wiele zatrzymywało się i było chętnych do rozmowy z artystą. Nawet władze okazały się rozsądne, zapomniały przepisów i zasad, sami zaciekawieni i skłonni do dialogu.

Claudia Rogge wykorzystała to doświadczenie reakcji mas do stworzenia nowych prac. Styl i kompozycja nad którymi pracuje, i z których jest znana, jest swego rodzaju powtórzeniem różnorodnej formy i elementów. Są to fotografie, z tymi sami modelami w tej samej sukni lub rozebranymi, w tym samym kontekście, ale ze zmianę pozycji ciała lub inaczej skierowani do kamery. Claudia „sklonowała” postaci na zdjęciach przy pomocy komputera. Termin „klonowanie” ogranicza się do podwojenia istot żywych. Pojawia się problem manipulacji genetycznych, dalej braku indywidualności i subordynacji. Niepokojąca wizja jak z “Matrixa“. 
Stylistycznie prace Rogge są wyjątkowe. To jak postimpresjonistyczny pointylizm, czy abstrakcja. Człowiek staje się powielonym punktem, przedłużoną linią. Komputer grupuje postaci jedna po drugiej. Tworzy się wzór, człowiek to ornament.

Zabawa z percepcją, bazuje na op-artcie. Przy tym brak ruchu, sprawia, że prace wydają się silne, stabilne. Iluzja miesza się z rzeczywistością, wizją przyszłości, ale też zatrzymanym czasem. To kontrast zasuszonej martwej natury, powielonej sztucznie przez komputer. Rzeczywistość powielona. Oksymoron stylistyczny! 
Claudia Rouge - prace dowcipne, poważne, niepokojące i przyciągające wzrok!