Zwykle szafa nie jest specjalnie eksponowanym elementem wystroju naszego wnętrza, to też przeważnie trzymamy ją w sypialni. Może dlatego że przeważnie proponowane są nam jednolite drewniane bryły, z prostym fornirem, lub przeszklonymi drzwiami. Ale szafa wcale nie musi być nieporęczną, monotonną koniecznością. Wystarczy chwila poszukiwań w towarzystwie google, i oto znajdujemy  intrygującą szafę od naszego rodzimego producenta: ArteFloor. Niebanalne fronty przesuwanych drzwi, przywołujących na myśl malarstwo ekspresjonistyczne czy też kubistyczne, mają w sobie potencjał który może narzucić styl naszemu wnętrzu. Sprawą oczywistą jest to, że jest to jedynie propozycja wzoru która bez trudu może zostać zastąpiona przez nasz unikalny pomysł.

Nie opuszczając naszego podwórka, przenosimy się do Profapu, który prezentuje nam wzornictwo z najwyższej półki, a raczej z komody:) Bo właśnie mowa o komodzie Classico z serii Ara, która gamą fornirów tworzących niepowtarzalny front, przenosi nas do Afryki, pomiędzy stada zebr, antylop.... Pomimo wielości składników, materiałów, komoda tworzy piękną spójną całość, godnie prezentującą polskie wzornictwo. A teraz, dumni z naszego wzornictwa i bez kompleksów, przenieśmy się do Szwajcarii, w której to Röthlisberger Kollektion uraczyło nas modelem Credenza Allta. Jest to współczesna interpretacja tradycyjnych, historycznych technik produkcji drewnianych mebli. Falujący front komody, wywołuje różnego rodzaju złudzenia optyczne,  w zależności od kąta pod jakim spoglądamy na ten mebel, co stanowi odwołanie do stylu Op-Art. Po otwarciu drzwiczek ukazuje nam się wewnętrzne deskowanie, które stanowi bezpośrednie odwołanie do metod produkcji sprzed setek lat. W przypadku Ara Classico mieliśmy do czynienia ze spójną kompozycją barwnych fornirów, natomiast Credenza Allta stanowi jednolitą mieszankę historii z współczesnymi nam czasmi, z domieszką Op-Artu.

Skoro było można odwołać sie do Op-Artu, to tym bardziej można czerpać inspirację z neoplastycyzmu Mondriana.

Tą drogą poszedł Shiro Kuramata tworząc Homage to Mondrian 1 oraz 2. W jego projektach, abstrakcja geometryczna stworzona przez wspomnianego holenderskiego malarza,  przybrała postać szafek. Szafki te są nowym "płótnem" na które zostały przeniesione obrazy Mondriana. Czerpał on, swoje inspiracje z natury, którą przekształcał w geometryczne schematy,  odrzucał linię krzywą, konstruował czyste, pełne równowagi kompozycje złożone z pionów i poziomów. Jego twórczością inspirowała się również firma Nike przy produkcji jednego ze swoich modeli butów