Dobra wiadomość dla kierowców! Na rynku pojawił się system wtrysku LPG, który odpowiada wymaganiom stawianym przez silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

System sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie lotnej Akme ze sterownikiem DIEGO nadaje się do zastosowania w samochodach, posiadających zaawansowany system diagnozy układu zasilania benzyną (OBD2, EOBD). System Akme może być zaadoptowany do wszystkich silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa, tak sekwencyjnych, jak i półsekwencyjnych.

schemat instalacji

Dzięki precyzyjnemu i bardzo szybkiemu dozowaniu gazu, kierowca nie odczuwa różnicy w użytkowaniu auta zasilanego benzyną.

Dodatkowym atutem tego zestawu jest jego ekologiczny wymiar; dzięki Akme, samochód zachowuje normy emisji spalin.

Nowością, która pojawiła się w tym systemie, a która wyróżnia go spośród innych, jest automatyczne przełączanie z benzyny na gaz. Kierowca musi śledzić mały panel, na którym umieszczane są informacje o ilości gazu w zbiorniku.  DIEGO na podstawie temperatury czy ciśnienia, określa moment wtrysku i steruje zaworami gazowymi.

akme

Zestaw Akme dostępny jest w wersjach 4,6 i 8 kanałowych dla silników 3,4,5,6 i 8 cylindrowych. Jest także dostępny dla takich samochodów jak:

Audi - wszystkie modele z silnikami: 1.2 TFSI 85 KM; 1.2 TSI 105 KM; 1.4 TFSI 125 KM; 1.8 TFSI 120 KM i 160 KM

Seat - wszystkie modele z silnikami: 1.2 TSI 105 KM; 1.4 TSI 125 KM; 1.8 TSI 120 KM i 160 KM

Skoda - wszystkie modele z silnikami: 1.2 TSI 85 KM i 105 KM; 1.4 TSI 122 KM, 125 KM i 180 KM; 1.8 TSI 160 KM

Volkswagen - wszystkie modele z silnikami: 1.2 TSI 85 KM i 104 KM; 1.4 TSI 122 KM, 140 KM i 150 KM; 1.8 TSI 160 KM.

Na razie przeróbka kosztuje od 6,5 do 8,5 tys. Zł, ale jak to zazwyczaj bywa w przypadku nowinek motoryzacyjnych i technologicznych – bądźmy dobrej myśli.

 

Autor: Dorota Bednarek