Praca, jaką wykonujemy na ogół wiąże się z godzinami spędzonymi przed komputerem.
Odpoczynek zaś to fotel, jedzenie, piwo i telewizja.

Taki sposób życia to mechanizm napędzający maszynę powolnej i bolesnej zagłady naszego organizmu.

Jest na to jednak sposób!
Nie dość na tym- zapobieganie temu może być całkiem przyjemne.
Jednym z elementów właściwego traktowania własnego ciała jest fitness. Ćwiczenia wykonywane w różnym rytmie, w różnych pozycjach z przyborami i bez, w grupie i indywidualnie, ale przede wszystkim- wykonywane regularnie w krótkim czasie (już po miesiącu) dadzą nam zauważalne efekty.
Główne zalety upraw fitness to:

1.wzmocnienie układu ruchu
2.wzmocnienie układu krążeniowo- oddechowego
3.poprawienie stanu ducha

Oto krótki układ ćwiczeń z zakresu fitness

1.Rozgrzewka
- obręcz barkowa: w staniu wznoszenie barków, krążenia barków, w marszu krążenia barków
- obręcz biodrowa: w marszu krążenia bioder, przenoszenie ciężaru ciała z prawej nogi na lewą
- półprzysiady połączone z praca ramion
- marsz „v-step” (nogi wykonują literę V w marszu), połączony z różnorodną praca ramion.

2.Ćwiczenia właściwe
- Hill-back ( w rozkroku marsz pięta w kierunku pośladka) z naprzemianstronną pracą ramion napinających i rozluźniających mięśnie przedramienia i ramienia.
- step F w rozkroku- marsz na palcach z przenoszeniem ciężaru ciała z nogi prawej na lewą, z wyrzucającą pracą ramion razem i oddzielnie
- różne formy biegu, połączone z pracą ramion
- ćwiczenia w leżeniu tyłem, przodem i bokiem (unoszenie zgiętych i prostych nóg, napinanie mięśni nóg, brzucha i pleców)

3.Część końcowa- ćwiczenia rozciągające i oddechowe
- rozciąganie nóg w leżeniu i staniu
- rozciąganie ramion w siadzie i staniu
- rozciąganie pleców w leżeniu