Kolejna edycja organizowanego w ramach spotkania otwartego Polish Business Club lunch’u znów okazał się strzałem w dziesiątkę!

Zaproszeni goście reprezentowali wiele branż. W tej różnorodności natomiast, każdy znalazł coś dla siebie, co sprzyjało znakomitej atmosferze. W części networkingowej rozmów nie było końca, a po przepysznym lunch’u restauracji Kafe Zielony Niedźwiedź ciężko było odejść od stołu.

Panel prelegencki udowodnił, że jest wiele metod pozyskiwania funduszy na prowadzenia swojej działalności. Jak i skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy? To najczęstsze pytanie wielu przedsiębiorców, którzy zaczynają swoją przygodę w świecie biznesu. Okazuje się, że jest wiele metod. Zaproszeni prelegenci udowodnili to podczas swoich wystąpień.

Tomasz Sypuła - Prezes Zarządu Mazowieckiego Regionalnego Funduszu Pożyczkowego przybliżył naszym gościom programy, które przygotował dla Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw Mazowiecki Program Pożyczkowy. Jest wiele alternatyw i propozycji dla potrzeb każdego z przedsiębiorców, którzy w danym momencie potrzebują pieniędzy na rozwój własnej firmy. MRFP stara się w szybkim czasie rozpatrzyć wpływające wnioski o pożyczkę i ze względu na dobro wnioskodawcy i wszystkimi siłami robi wszystko, co w jego mocy, żeby przedsiębiorca otrzymał kwotę, jaką potrzebuje.

Radosław Froń - pomysłodawca platformy ideowi.pl o projekcie finansowania społecznościowego, czyli o Crowdfundingu opowiadał z pasją i przekonaniem. Ten sposób finansowania nie jest jeszcze popularny w Polsce. Coraz więcej przedsiębiorczych osób natomiast decyduje się na pozyskiwanie finansowania dla swoich pomysłów na zasadach Crowdfundingu. Metoda pozyskiwania funduszy jest prosta, a jej ogromną zaletą jest fakt, że dzięki udziałowemu Crowdfundingowi rozliczenie z Urzędem Skarbowym nie budzi wątpliwości, co sprawia, że ten sposób finansowania pomysłów jest bardzo opłacalny dla młodego przedsiębiorcy.

Dlaczego? Chodzi tu przede wszystkim o to, że Urząd Skarbowy w Polsce bardzo często nie mając odpowiedniej wykładni prawa porównuje Crowdfunding do zbiórki publicznej (czym nie jest). Crowdfunding posiada świadczenie wzajemne, co go odróżnia od wspomnianej zbiórki. Przejrzystość Crowdfunding’u udziałowego polega na tym, że inwestor, który wpłaca pomysłodawcy pieniądze, staje się udziałowcem jego spółki na zasadach już usankcjonowanych w prawie spółek handlowych, a Urząd Skarbowy nie ma wtedy pola do “nadinterpretacji”, bo ta sfera w prawie jest opisana już od wielu lat.

Polish Business Club tworzą przedsiębiorcy, którzy dzięki współpracy chcą budować nową jakość prowadzenia biznesu w Polsce. Stworzony jest z myślą o tych, którzy potrzebują wsparcia w prowadzeniu własnej firmy i wymiany doświadczeń z osobami podobnymi do nich samych. Nasz klub łączy ludzi poprzez biznes i w biznesie!

Dziękujemy za przybycie na BusinessLunch! Niedługo kolejne wydarzenie - zapraszamy do śledzenia naszej strony internetowej:

www.plbclub.pl i profilu na Facebook’u https://www.facebook.com/PolishBusinessClub