Są sławni i lubiani, ale wyuczony zawód im nie wystarcza, coraz popularniejsze stają się biznesy otwierane przez gwiazdy, które posmakowały show-biznesowego życia, ale im to nie wystarcza. Znudzenie? Czy potrzeba kolejnego źródła gotówki? Raczej to drugie. W porównaniu z milionowymi gażami amerykańskich gwiazd, nasze rodzime nie zarabiają nawet jednej setnej tego, co ich koledzy za oceanem. Dlatego gdy serial,  którym polska aktorka czy aktor grali przez kilka sezonów, się kończy, a nowych propozycji, szczególnie w czasach kryzysu, brakuje, trzeba znaleźć inne źródło dochodu.

Restauracje – oto numer jeden wśród gwiezdnych biznesów. Znane nazwisko na szyldzie przyciąga jak lep na muchy, więc popularność jest gwarantowana. Właśnie ostatnio na pomysł otwarcia ekskluzywnej restauracji wpadł Piotr Adamczyk, niezrażony klęskami w tej branży, jakie ponieśli jego koledzy po fachu. Nie udało się Borysowi Szycowi – aktor musiał zwinąć interes w Giżycku, gdzie otworzył knajpę Kompas Port, którą założył wraz z mężem Katarzyny Figury, Kaiem Schoenhalsem. Wcześniej sama Figura rozkręcała z mężem inną restaurację, Sense. Podobnie pomysł zakładania wspólnej restauracji nie udał się czterem aktorom: Markowi Kondratowi, Bogusławowi Lindzie, Zbigniewowi Zamachowskiemu i Wojciechowi Malajkatowi. Prohibicja, bo tak nazywała się restauracja w stylu lat 20.i sieć restauracji, które otworzyli w Polsce, ale po kilku latach część punktów zamknęli, zaś udziały sprzedali. Jako jedyny z tej czwórki swoje biznesowe zainteresowania kontynuuje Matek Kondrat. Założył sieć sklepów Winiarium, dając tym samym upust swym winiarskim pasjom.

Można też w reklamie. Mrożonki, pasztet, pasta do zębów, bank, szampon do włosów –nieliczne produkty, które reklamują rodzime gwiazdy.

Pasztet reklamowała Katarzyna Skrzynecka, z mrożonkami zatańczyła Iwona Pavlović, mimo że obie panie mają stały dopływ gotówki z udziału w „Tzg”, co rusz wznawianych edycji show. Gwiazdy muzycznej sceny polskiego popu Tatiana Okupnik i Natalia Kukulska szczerzą do nas swe zdrowe, białe zęby ze szklanego ekranu częściej, niż prezentują się gdziekolwiek wokalnie. Żarty o Zygmuncie „Vizir” Chajzerze też wypełniają fora dyskusyjne w Internecie. A szampony do włosów? Tutaj nie sposób zapamiętać wszystkich nazwisk, tyle ich było, chociażby: Justyna Steczkowska, Natasza Urbańska czy Weronika Rosami. Małgorzata Foremniak czy Kajah nie odmówiły sobie udziału w kampanii reklamowej firm kosmetycznych, a Ania Przybylska stała się firmową twarzą Astora. 

Ale są i takie gwiazdy, które do tematu podchodzą ambitnie. Są właścicielami firm, cały czas jednak pozostając w kręgu własnych zainteresowań. Kayah jest właścicielką firmy fonograficznej „Kayah”. Promuje dobrą, ambitną muzykę nieznanych artystów, trafiając za każdym razem na żyłę złota, ma nos do tego, w końcu kilkanaście lat w tej pracy daje rezultaty. W swoim kręgu zainteresowań artystycznych pozostali także Michał Żebrowski, od paru lat jest producentem spektakli teatralnych oraz filmów, w których także gra, Krystyna Janda jako dyrektorka Teatru Polonia, czy Emilian Kamiński, od niedawna dyrektor własnego teatru „Kamienicy”. To właśnie oni trafili najlepiej, swoje pasje rozwijają pod innym kątem, nie próbując się pchać w żadne restauracje czy inne obce im branże