Każda z nas chce mieć ładną figurę, by ją uzyskać trzeba włożyć trochę wysiłku i pracy. Można więcej ćwiczyć, przejść na dietę, poddać się serii zabiegów w salonie kosmetycznym. Można także skorzystać z kilku rad, jak przyspieszyć metabolizm.

1. Zwiększ aktywność fizyczną. Codzienna poranna gimnastyka sprawi, że Twoje ciało będzie spalało kalorie jeszcze po wysiłku. Bądź systematyczna. Wybierz się rano na poranny spacer lub pobiegaj. 

2. Uważaj na cukry proste. Powodują one bardzo szybki wzrost poziomu cukru we krwi. Na to organizm reaguje gwałtowną produkcją insuliny. To z kolei hamuje metabolizm tłuszczu i sprawia, ze organizm zaczyna go gromadzić. Spróbuj odżywiać się zgodnie z zasadami diety śródziemnomorskiej. Twój organizm szybciej spali tłuszcz. 

3. Spożywaj przekąski bogate w białko. Takie pokarmy pobudzają metabolizm. Dieta oparta głównie na proteinach może przyspieszyć metabolizm nawet o 30% !

4. Jedz tym mniej im późniejsza pora dnia. Metabolizm słabnie w ciągu dnia. Rano jego tempo jest najszybsze i wtedy powinno się zjeść solidny posiłek. Wieczorem organizm ma raczej sklonność do magazynowania niż do spalania, dlatego kolacja powinna być skromna i nie przekraczająca 30% dziennego spożycia kalorii 

5. Ogranicz spożycie tłuszczu, gdyż spowalnia on trawienie. Wybieraj warzywa i owoce. 

6. Przyjmuj witaminy i minerały. Pomagają one zmienić pokarm w energię, dlatego by poprawić metabolizm, należy systematycznie uzupełniać ich niedobory, szczególnie dla osób na diecie odchudzającej 

7. Wysypiaj się - sen pozwala organizmowi na odzyskanie równowagi. Zbyt mała dawka snu prowadzi do obniżenia poziomu metabolizmu i utrudnia pozbywanie się zapasów tłuszczu. Siedem godzin snu to minimum. 

8. Pij czarną kawę Kawa zdecydowanie przyśpiesza i metabolizm, i spalanie. Badania pokazują, że kobiety, które piły czarną kawę, spalały przez najbliższe 3-4 godziny po jej wypiciu o 50 kalorii więcej niż te, które kawy nie piły. 

9. Pij dużo wody mineralnej Jeśli nasz organizm jest odwodniony zaczyna spowalniać wszelkie czynności, a w tym także spalanie. Pij zatem 1,5 litra wody, zwłaszcza szklankę przed posiłkiem (zjesz wtedy mniej) i w czasie treningu. Pomocne będą także warzywa i owoce, które zawierają błonnik. 

10. Pij zieloną herbatę Podobnie jak z kawą, sprawa metabolizmu wygląda z zieloną herbatą. Picie 3-4 filiżanek zielonej herbaty pozwala spalić o 50 kalorii więcej każdego dnia. W ciągu roku waga może spaść nawet o 5 kilogramów i to tylko dzięki piciu zielonej herbaty! 

Źródło: http://www.sfd.pl/
ciało dieta fitness metabolizm odchudzanie woda

Więcej na jejuroda.pl