Po nieudanych negocjacjach z Koenigseggiem wydawało się, że nikt nie odkupi od General Motos udziałów Saaba i szwedzka marka przejdzie do historii. Na szczęście pojawiła się oferta od holenderskiego Spykera. Wreszcie, wielomiesięczne oczekiwanie na wyjaśnienie sytuacji koncern zakończone! 

26 stycznia 2010 podczas telekonferencji ogłoszono sprzedaż marki Saab firmie Spyker Cars. Jednocześnie ogłoszono powstanie nowej firmy - SAAB Spyker Automobile. Holendrzy zapłacili General Motors 640 mln dolarów, z czego aż 566 mln pochodzi z kredytu udzielonego przez Europejski Bank Inwestycyjny. Przedstawiciele GM podziękowali fanom Saaba za lojalność i pomoc w ratowaniu marki, podkreślając, że to właśnie dzięki fanom marka nie została rozwiązana, a sprzedana.

Szwedzkie szefostwo marki ucieszyło się z zabezpieczenia przyszłości firmy i jednocześnie zapowiedziało chęć skonstruowania nowych pojazdów w klasie premium. Stwierdzili że dzięki poparciu szwedzkiego rządu oraz dobrze działającej struktury firmy symbioza ze Spykerem przebiegnie bezproblemowo i już niedługo ich najnowsze produkty będą rozwijane. Nowi właściciele zapowiedzieli że ich produkty mają na rynku rywalizować z Audi, a produkcja sięgnie poziomu 100.000 aut rocznie. Dodatkowo, zapowiedziano że samochody dalej będą powstawały w Szwecji, dementując domysły o przeniesieniu fabryk do Indii.

Firma Spyker istniała w latach 1880-1925. Początkowo zajmowała się produkcją wozów, a w 1898 zaczęła produkować samochody. W 1925 firma zbankrutowała i dopiero w 2000 roku holenderski twórca luksusowych samochodów przejął prawo do nazwy Spyker. Firma zajmuje się produkcją sportowych samochodów. W 2007 roku Spyker Cars startował w Formule 1 pod nazwą Spyker F1 Team, ale po jednym sezonie bez sukcesów team został sprzedany Hindusom. 

Wiadomość o uratowaniu Saaba cieszy fanów motoryzacji. Mocna marka pozostaje w rywalizacji o prym na europejskich drogach, a jeśli zapowiedzi nowego szefostwa nie okażą się być na wyrost, to na naszych ulicach pojawią kolejne ciekawe auta. Kto wie, czy Spyker, ze swoimi sportowymi ambicjami, nie przyczyni się do powstania kolejnego konkurenta dla Audi TT czy A5. Będzie się działo!