Konwencja retro wydaje się pozornie wyeksploatowana. Fotografie, które stworzył Cameron Davis udowadniają, że teza z pierwszego zdania jest niepełna. Potencjał, który drzemie w kreatywnym nawiązywaniu do przeszłości okazuje się w dalszym ciągu studnią bez dna.

XXI wiek to okres w którym ludzie zatracają seksualność i tożsamość. Uwiedzeni kolejnymi ideologiami promowanymi przez pozbawionych wizji polityków czy kapłanów stają się wypranymi z człowieczeństwa zombie. Zdaje się, że współcześni przestają wyciągać lekcję z historii i doświadczenia XX wieku. Nowe cyfrowe średniowiecze, czy raczej okres przypominający upadek Imperium Rzymskiego coraz częściej skłaniają nas ku wędrówce w przeszłość.

Polecam przeanalizowanie przekazów telewizyjnych z całego świata. Tęsknota za przeszłością, tak mocno obecna we współczesnej kulturze jest wyrazem wyraźnego kryzysu człowieka współczesnego. Zamiast koncentrować się na projektach i wizjach przyszłości, tęsknimy za tym co minione. Niebywała słabość człowieka XXI wieku i współczesnych wartości.

Kryzys przejawia się zarówno na poziomie instytucji, jak również jednostek.

Zdjęcia w stylu retro przypominają o istocie kobiecości i pozbawionej pornograficznej redukcji, seksualności.

To kobieta za którą tęsknimy i której pragniemy.

Paulina Murchie, która wciela się w rolę wystylizowanej w duchu lat 70., nawiązującej do konwencji estetycznej ówczesnego PLAYBOYA modelki, wykonała doskonałą robotę.

Jej stylizacja, make-up czy naturalne piękno powalają. Murchie zdaje się być wyjęta żywcem z lat 70.

C-Heads po raz kolejny udowadnia, że jest najważniejszym pismem lifestylowym XXI wieku.

Nigdzie indziej nie znajdziemy sesji zdjęciowych na takim poziomie. Do tego czynnik X, zwany czasem duchowością, po raz kolejny obecny na zdjęciach w tym magazynie.

Jedna z sesji, która rozpala wyobraźnię i pobudza naszą zmysłowość. Świetna gra stylem retro. Pozornie wtórna, ale niezwykle rzetelna. Zdjęcia, które wkraczają na arenę sztuki współczesnej.