Amerykański magazyn GQ, poświęcony modzie i kulturze, skierowany do męskiej części czytelników, to ważny gracz na rynku medialnym w Stanach Zjednoczonych. Ze zdziwieniem przyjęto wiadomość, że w ubiegły czwartek magazyn zwolnił co najmniej sześciu swoich pracowników redakcyjnych, w tym jednego z najbardziej popularnych dziennikarzy, John’a Jannuzzi.

Magazyn GQ odmówił komentarza w tej sprawie. W tamtym roku w firmie również dokonano cięć personalnych. Wśród zwolnionych znalazł między innymi Kevin Sintumuang, który obecnie pracuje dla The Wall Street Journal.

Niestety, w dobie Internetu prasa drukowana przeżywa kryzys. Reklamodawcy przerzucają się chętnie na wydania cyfrowe lub portale tematyczne, ponieważ usługi marketingowe są w nich o wiele tańsze, a i odbiorców internetowe wydania posiadają coraz więcej. Z tego względu nawet największe marki na rynku wydawniczym zmuszone są ciąć koszty i znajdować nowe rozwiązania. Jak widać, ten problem dopadł magazyn GQ, obecny na rynku amerykańskim już od 1931 roku. Miejmy nadzieję, że kultowe pismo dla Panów nie zniknie z rynku.