Aby zacząć przyjemnie dzień i mieć od rana dużo energii praktykuj poranne ćwiczenia. Nie powinnaś się przy nich zmęczyć, ale w przyjemny sposób dotlenić i rozciągnąć ciało. Oto kilka z nich:

1. Stań tak, aby twoje stopy ułożone były równolegle do siebie na szerokość bioder, a nogi były lekko rozluźnione w kolanach. Ramiona, łokcie i dłonie ciężko opadają.

2. Teraz ściągnij łopatki, spleć z tyłu dłonie, a ręce wyprostuj w łokciach. Rozluźnij klatkę piersiową i przez minutę spokojnie oddychaj. Rozluźnij ramiona.

3. Zatocz kilka kółek głową w lewą i prawą stronę.

4. Następnie podnieś ręce i zatocz duże kręgi ramionami – do przodu i do tyłu.

5. Połóż dłonie na biodrach i poruszaj nimi najpierw na boki, a potem zatocz miednicą duże kręgi w jedną i w drugą stronę.

6. Z wdechem unieś ręce i na wydechu zrób powoli skłon. W skłonie rozluźnij ramiona i kark. Jeśli to możliwe, dotknij palcami podłogi, kostek lub łydek. Po kilku sekundach wyprostuj powoli kręgosłup, głowę unieś na końcu.

7. W pozycji wyprostowanej przeciągnij się.


Jak się czujesz?



Źródło: Techniki relaksu, D. Gmitrzak, 2008

Więcej na jejpsyche.pl