Chociaż zastawa stołowa jest nieodłącznym elementem naszej codzienności, to jednak jej producenci są mało znani. Istnieje jeden wyjątek- porcelana Lenox. Serwisy tej firmy to towar hołubionym przez zamożną klientelę, głównie w Stanach Zjednoczonych. Wieloletnia tradycja oraz elegancki, klasyczny design – oto klucz do sukcesu. 

Walter Scott Lenox w 1889 r. w swojej fabryce w New Jersey zatrudniał zaledwie 18 pracowników. Marzył wtedy aby porcelana sygnowana jego nazwiskiem stałą się najbardziej rozpoznawalną w branży. Chociaż wydawało się to nieprawdopodobne, w niespełna trzy dekady te pragnienia się spełniły. Ambitna firma wzorując się na europejskich manufakturach stworzyła dział projektowy Lenox Art. Sudio, który miał za zadanie tworzyć nie tylko zastawę użytkową, ale również taką, która pretendowała by do rangi sztuki. W 1918 roku nastąpił wielki zwrot w historii przedsiębiorstwa. Prezydent Wilson złożył zamówienie na serwis składający się z 1700 elementów. Przedsięwzięcie zwieńczone sukcesem przyniosło kolejne zlecenia dla Białego Domu- porcelanę zamówili Roosvelt, Truman, Reagan, Clinton i Obama. Obecnie serwisu marki Lenox są podstawowym wyposażeniem instytucji rządowych w Stanach Zjednoczonych oraz w blisko 300 ambasadach. 

Ponadczasowy model porcelany charakteryzuje się wyjątkową elegancją. Białe naczynia ozdobione są delikatnymi srebrno-złotymi wykończeniami oraz drobnymi ornamentami. Dostępne są również wersje mnie oficjalne np. letnia edycja Buttrefly ( ozdobiona kolorowymi motylami), świąteczna- Holly ( z wzorkiem z gałązek jemioły). 

O wyjątkowym sukcesie porcelany Lenox świadczy fakt, iż weszła to stałej ekspozycji najbardziej prestiżowej amerykańskiej instytucji kultury- Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku. 

W Polsce marka Lenox dostępna jest w wybranych salonach Rosenthal.