Porsche 911 to jeden z najbardziej dopracowanych produktów w historii. Samochód, w którym nic nie jest logiczne i uzasadnione, został udoskonalony przez niemieckich inżynierów przez kilkadziesiąt lat w niebywały sposób. Ich kunszt technologiczny udowadnia, że wszystko jest możliwe.

Nowa 911 nawiązuje do klimatu lat 70. Tyle lampy czy wystrój wnętrz każą nam zadać pytanie, czy nie mamy do czynienia z nową generacją kultowego Gran Tourismo 928 ?

Historycznie 911 to rozwinięcie modelu 356, czyli idąc dalej sportowy Garbus.

Skok jakościowy między kolejnymi generacjami 911 był zawsze rewolucyjny. Nigdy jednak Porsche nie osiągnęło takiego przełomu jak obecnie. Różnica między obecną generacją zwaną 991, a ostatnią zwaną 997, to przeskok z XX w XXI wiek.

90 procent elementów samochodu uległo zmianie. Samochód jest większy, posiada nowy elektromechniczny układ kierowniczy, zmniejszony silnik, w Porsche znajdziemy więcej aluminium niż kiedykolwiek wcześniej. Do tego znakomita siedmiostopniowa skrzynia biegów.

Designersko to prawdziwa perła. Wnętrze jest perfekcyjne w każdym calu. Każda wersja wyposażenia stanowi spełnienie snów projektanta. Niemiecka fukcjonalność i doskonałość użytych materiałów. Samochód idealny ?

Nowy silnik o pojemności 3,4 litra oferuje lepsze parametry niż stara jednostka 3,6.

Jednostka 3,8 litra oferowana w wesji S nie różni się w istotny sposób od tej użytej w poprzedniej generacji. Poprawiono parametry i osiągi. Udoskonalono ideał. Siedmiobiegowa skrzynia PDK to absolutna innowacja. Tak doskonałego układu napędowego nie doświadczymy w żadnym innym samochodzie na rynku.

Samochód, którym należy delektować się przynajmniej raz w życiu.

Jakie są wasze doświadczenia z Porsche 911 ? Czy wystarczy wam zwykła Carrera czy musicie mieć wersję Turbo ?

Autor: Radek Rola