Moda na zdrowe odżywianie wraca do łask. Jest to niezwykle istotne szczególnie z uwagi na fakt, iż ostatnimi czasy praktycznie zewsząd i na masową skalę zaczęły nas atakować fastfoody. A zatem warto przypomnieć sobie, jaka to dieta zdaniem dietetyków jest nie tylko najzdrowsza, ale i bardzo pomocna w utrzymaniu szczupłej i nienagannej sylwetki. Niejedna z was z pewnością słyszała o tzw. piramidzie żywieniowej. Należy jednak pamiętać o tym, że piramida ta jakiś czas temu uległa swego rodzaju przekształceniom, co wcale nie oznacza, że w dalszym ciągu nie należy odżywiać się lekko i zdrowo.

Po pierwsze należy zdecydowanie ograniczyć słodycze! Albowiem takie przysmaki jak ciastka, torty, a nawet słodkie pieczywo lub naleśniki widnieją na samym szczycie tej piramidy. Oznacza to, że nie powinnyśmy po nie sięgać częściej niż raz w tygodniu. Po drugie, gdyby nie to, że większość z nas tak bardzo upodobała sobie tłuste, czerwone mięso to można by z niego zupełnie zrezygnować. Zaś w sytuacji, gdy jest to niemożliwe, najlepiej jest ograniczyć jego spożycie do 3-4 razy w miesiącu.
Co więcej, należy także pamiętać o ograniczeniu ilości spożywanego mleka, bo choć jest to istotne źródło wapnia, białka oraz witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, niezbędnych w codziennej diecie, to jednak równocześnie zawiera ono sporo kalorii, a także tłuszcz zwierzęcy. Bardzo znaczące w codziennej diecie jest także białko, zawarte chociażby w chudym mięsie, rybach, jajkach oraz warzywach strączkowych.

Owoce niskokaloryczne, takie jak jabłka, wiśnie, porzeczki, melony, arbuzy, morele, brzoskwinie, kiwi, mandarynki oraz grejpfruty można spożywać codziennie, z kolei te z dużą ilością cukru jak winogrona, banany, gruszki czy awokado należy ograniczać. Co więcej, z powodzeniem możemy także zajadać się warzywami, szczególnie w chwilach nagłego głodu. Są one bowiem nie tylko lekkostrawne, ale też zawierają mnóstwo witamin, minerałów oraz błonnika. W naszej codziennej diecie nie powinno zabraknąć tłuszczy roślinnych. Najbardziej wskazana jest w tym przypadku oliwa z oliwek, a także olej słonecznikowy, rzepakowy oraz sojowy, jako że stanowią one wręcz doskonały dodatek chociażby do świeżej sałatki.

Bardzo istotną rolę w naszej codziennej diecie pełnią węglowodany. Dlatego też absolutną podstawę naszej piramidy powinny stanowić produkty zbożowe, najlepiej te pełnoziarniste, a także ryż i kasze. Ponadto, dobrze jest także pamiętać o uprawianiu wszelkiego rodzaju form aktywności fizycznej, gdyż w połączeniu ze ścisłą dietą przyniosą one zdecydowanie lepsze efekty…