Konkurent Facebooka?

Światowa prasa już nazwała nowy social network rewelacją 2012 roku. Znawcy sieci twierdzą, że będzie to new big thing w Internecie.

Pinterest.com, nowy social network, zdołał w rekordowym tempie zdobyć 10 milionów użytkowników. Portal różni się od rywali tym, że jest to portal wizualny. Tworzymy i uaktualniamy nasz profil za pomocą fotografii znalezionych w sieci. Jeśli nam się specjalnie podobają zaznaczamy je specjalnym pinem.

Trzej twórcy projektu Ben Siberman, Paul Sciarra i Evan Sharp (o których niewiele się wie, ponieważ nie znoszą dziennikarzy) otrzymali fundusze na rozwój przedsięwzięcia w wysokości 27 milionów dolarów. Pieniądze wyłożyli guru Krzemowej Doliny Andresson – Horowitz.

Nowy network, w odróżnieniu od Facebooka i Twittera, od razu wie czym będzie zarabiał na siebie – naszymi pinami. Jeśli damy pin fotografii jakiegoś przedmiotu, nasi wirtualni przyjaciele będą mogli go kupić a Pinterest otrzyma procent z tej transakcji.

Target portalu to osoby od 18 do 34 lat, żyjące w dużych miastach i z wysokimi dochodami.

Zostaje tylko założyć konto i czekać aż Pinterest osiągnie rozmiary rywali, co, jak zapewniają eksperci, stanie się bardzo szybko.


pinterest

Foto: www.it.ejo.ch, www.design-confidential.com

Autor: Izabella Frej