Kampania kosztowała miasto ponad 300 tysięcy złotych. Co ma na celu? Przede wszystkim promuje dbałość o psa. W ramach akcji założono specjalny portal(http://www.pies.gdynia.pl/) dla właścicieli czworonogów, na którym można znaleźć wiele cennych informacji. Ponadto każdy posiadacz psiaka w Gdyni po zarejestrowaniu go w miejskiej bazie danych, otrzyma mosiężny identyfikator dla swojego przyjaciela. Na nim będzie można wygrawerować imię psiaka oraz numer telefonu właściciela, co ułatwi ewentualne odnalezienie zguby.  Kampania „Pies w wielkim mieście” ma na celu wypracowanie w naszym społeczeństwie kultury posiadania psa – co nie udało się jeszcze w żadnym polskim mieście. Chodzi tu między innymi o usuwanie przez właścicieli psich odchodów z miejskich trawników i parków. Powstał też pomysł stworzenia specjalnych wybiegów dla czworonogów. Czy Gdynia będzie prekursorką w wychowaniu psów i ich właścicieli? Zobaczymy!