Trening TABATA zajmuje się zarówno wydolnością anaerobową (beztlenową) jak i aerobową (tlenową), ale przede wszystkim pomaga zrzucić Nam zbędny tłuszczyk, który „odkładamy” sobie na zimę Dzięki niemu już po kilku seriach będziemy mogły poszczycić się piękną, smukłą figurą, której każda kobieta będzie nam zazdrościć ;)

Jest to technika pochodząca z Japonii, wymyślił ją naukowiec specjalnie dla japońskich olimpijczyków. Odkrył, że zawodnicy, którzy trenowali w ten sposób 5 razy w tygodniu przez 6 tygodni, poprawili swoją maksymalną wydolność tlenową w bardzo krótkim czasie.

Metoda treningowa jest bardzo prosta i zajmuje niewiele czasu (cały trening trwa tylko 4 minuty!), ale jest przez to bardzo męczący i przejdziemy go tylko dzięki silnej woli. Dopóki nie zobaczymy efektów ciężko będzie Nam uwierzyć w jego efekty, ale dziewczyny! rezultaty będą widoczne już przynajmniej po drugim treningu!

Cały trening sprowadza się do 4 punktów:

1. Wybierz jedno ćwiczenie (najlepsze to: pompki, przednie przysiady ze sztangą lub innym obciążeniem, przysiady)
2. W ciągu 20 sekund wykonaj tyle powtórzeń ile tylko dasz radę
3. Odpocznij 10 sekund
4. Powtórz serię 7 razy (pamiętaj, że cały trening trwa tylko 4 minuty)


By osiągnąć wymarzoną sylwetkę, nie trzeba wiele poświęcenia, wystarczą 4 minuty raz w tygodniu, a gdy staniemy się bardziej „zaawansowane” możemy zmniejszyć treningi do dwóch w miesiącu! Naprawdę warto!

Autor: Ewelina Miodek