W przyszłym roku pojawi się kolejna generacja samochodu roku 2004- Fiata Pandy. To małe miejskie autko za sprawą swej niskiej ceny, niewielkich kosztów eksploatacji, małych rozmiarów ale w miarę przestronnego wnętrza spodobało się wielu Polakom. Poza naszym krajem, Panda bardzo dobrze sprzedaje się we Włoszech, Niemczech i Francji. Łącznie wyprodukowano ponad 1.5 miliona aut, a sprzedawano je w aż 74 krajach.

To dobre wyniki jak na 6 lat sprzedaży, ale zgodnie z zasadą „co za dużo, to niezdrowo” włoski koncern postanowił wprowadzić na rynek trzecią generację Pandy. Nowy model ma upodobnić się do niezwykle urokliwego Fiata 500. W przedniej części wlot powietrza będzie umieszczony w zderzaku, a w miejscu gdzie większość aut ma atrapę chłodnicy, designerzy umieścili logo marki takie jak w siostrzanej „pięćsetce”. Również lampy kształtem będą nawiązywały do nowego „malucha”. Ci, którym stara Panda nie przypadła do gustu, nie powinni narzekać na nowy model. Sylwetka będzie bardziej dynamiczna, a dzięki szprychowym felgom model prezentowany na zdjęciach wygląda naprawdę okazale. Projektanci Fiata znacznie zmienili design nowej Pandy i trzeba przyznać, że wyszło im to na dobre. Nie wiemy jeszcze jak będzie wyglądało wnętrze pojazdu, ale chyba można będzie powiedzieć, że Panda to powiększona, czterodrzwiowa „pięcsetka”. 

Z tego co nieoficjalnie wiadomo, pod maską Pandy znajdą się silniki znane z Fiata 500. Będą to jednostki o pojemności 0.9 litra o mocach 65 i 90 KM. Mało? Panda to nie auto dla napalonych na lans nastolatków, dlatego taka moc w zupełności jej wystarczy. Najmocniejsza Panda poprzedniej generacji rozpędzała się do setki w 13 sekund i osiągała prędkość maksymalną 160 km/h. Nie, nie, w Pandzie nie ścigajcie się na światłach, nawet jeśli obok stoi Wartburg. Z drugiej strony, w tym aucie można wziąć udział w konkursie na najmniejsze spalanie. Wg. zapowiedzi Fiata, nowa Panda ma „wypijać” 3.5 litra paliwa na 100 km. 

Niestety, trzecia generacja tego auta nie będzie produkowana w polskich zakładach w Tychach. Produkcja zostanie przeniesiona do włoskiej fabryki w Pomigliano d’Arco, gdzie samochód ma być produkowany w 270 tysiącach egzemplarzy rocznie. Fiat, dążący do utrzymania wiodącej pozycji na rynku małych aut nowa Pandę wprowadzi do sprzedaży w 2011 roku. Niedługo potem pojawi się Panda w wersji van. Jeżeli auto pozostanie tanie w eksploatacji i utrzyma niską cenę, to przy znacznej poprawie wyglądu może po raz kolejny stać się najlepszym samochodem w Europie.