Ich projekty są mroczne i futurystyczne. Modelki wyglądają jak królewna śnieżka przeniesiona do świata Diuny lub krzyżówka Xeny i senator Amidali. 

Najważniejszą cechą odzieży marki Morfium jest jej walor artystyczny. Projekty cechuje nie tylko silny wydźwięk etniczny, ale przede wszystkim rozmach charakterystyczny dla kostiumografii teatralnej.

Najnowsza kolekcja, zatytułowana „Full moon” jest bardzo futurystyczna. Przeważają w niej czerń, srebro i połyskliwe ciemne kolory. Nie brak nawiązań do modnego w tym roku wizerunku syreny, „Star Treck” rywalizuje z opowieściami o wampirach, a wszystko to doprawiono wyraźnym bałkańskim klimatem. Metaliczny blask i krój przypominający zbroje łagodzą falbanki, drapowania i przeszycia.

Morfium to działająca od 2004 roku serbska marka odzieżowa. Nazwa inspirowana jest  Morfeuszem, greckim bogiem marzeń sennych. Dla filozofii firmy ważne są  również postaci Muz oraz połączenie dziedzictwa kulturowego Bałkanów z nowoczesnym, progresywnym wręcz designer. Firma wypuszcza na rynek krótkie serie ręcznie szytych i zdobionych produktów. Zarówno za projekty jak i wizerunek firmy odpowiadają ludzie obdarzeni artystycznym zacięciem i odpowiednim przygotowaniem.

Nowa kolekcja Morfium

kolekcja Full Moon

Mroczne stroje

W kolekcji dominują ciemne kolory

Autor: Monika Lewandowska