32-letnia kanadyjska supermodelka, Daria Werbowy została wybrana do kampanii reklamowej AG wiosna 2016. Nie byłoby w tym nic dziwnego, ponieważ Daria nie narzeka na brak propozycji zawodowych. Tym razem jednak modelka będzie reklamowała zarówno modę kobiecą, jak i męską. W obiektywie Cass Bird, bez makijażu i zbędnych dodatków, pozuje w klasycznych jeansach, t-shirtach i rozpiętych koszulach.

„To wyjątkowa okazja, pracować z kimś takim jak Daria”, powiedział dyrektor ds. globalnej komunikacji AG, Jonathan Crocker, „Zaletą są jej możliwości, które, można rzec, są nieograniczone”. „Obserwowaliśmy najnowsze trendy wśród marek i projektantów, które podążają w kierunku robienia zdjęć mężczyznom w damskich ubraniach i postanowiliśmy zrobić coś dokładnie odwrotnego, sądząc, że będzie to ciekawe i godne uwagi. Nie znamy innych marek, które zrobiły coś podobnego, więc pomyśleliśmy, że jest dobry moment”.

Prawdę mówiąc, Crocker ma sporo racji w swoim podejściu do mody, która staje się coraz bardziej neutralna płciowo. Można było to już zaobserwować w kampanii Louis Vuitton wiosna 2016. Podobnie wynika z analiz sprzedaży, zgodnie z którymi handel detaliczny jest coraz mniej związany z płcią, chociażby na przykładzie ubrań sportowych.