Najnowsza odsłona serii Need for Speed ma szansę na nowo przyciągnąć w swoim kierunku rzesze fanów, którzy z takich, czy innych względów pokochali markę. Shift prezentuje się świetnie, nie tylko zresztą w naszym mniemaniu. Takiego samego zdania jest chociażby Ralph Fulton z Codemasters, jeden z członków ekipy odpowiedzialnej za świetny Race Driver: GRID.

Niezadowalające wyniki sprzedaży ostatniej odsłony Need for Speed, Undercover, sprawiły iż Electronic Arts podjęło decyzję o rozdzieleniu serii na 3 osobne gry. Shift, przygotowywany przez deweloperów ze studia Slighty Mad Studios, zmierza w stronę symulacji o wiele bardziej niż poprzednie odsłony cyklu. World Online to gra przeznaczona głównie pod kątem rozgrywek wieloosobowych i planowana jedynie na PC. Nitro z kolei to typowo zręcznościowe wyścigi przygotowywane z myślą o Nintendo Wii oraz Nintendo DS.

Ralph Fulton, zapytany o swoją opinię na temat decyzji Electronic Arts, odpowiada:

Nie mogę za bardzo wypowiadać się na temat decyzji innych firm, ale z naszego punktu widzenia naprawdę wierzymy, że marka ta przetrwa poprzez wyznaczenie sobie konkretnego celu. Konsumenci wówczas łatwiej zrozumieją czego mogą się spodziewać po konkretnej grze.

To ważne, zarówno przy budowaniu jak i utrzymywaniu marki. Z tego co powiedziałem możecie wywnioskować co myślę... prawdopodobnie.

Jest jednak jedna rzecz, którą mogę zdecydowanie powiedzieć o Shift. Z perspektywy zespołu odpowiedzialnego za GRID... cóż... jesteśmy pod wrażeniem tego co zrobili

Więcej na gamelobby.pl