Imponujące wymiary, poważny tonaż, hydraulicznie sterowane kasety i taras na dachu – a wszystko to podane w wysmakowanej, designerskiej formie i motoryzacyjno-wnętrzarskiej otoczce. Brzmi bajkowo? To KOŁO MSES II, ciężarówka, której naczepa została przekształcona w mobilną salę ekspozycyjno-szkoleniową.

 

wn281trze1_fb_400

 

Jej wnętrze zostało zaaranżowane z użyciem najnowszych produktów marki KOŁO i zasadniczo nie różni się od statycznej ekspozycji. Jak zwykle, diabeł tkwi w szczegółach - a w tym przypadku, mają one niebagatelne znaczenie - wygląd MSES II opracował bowiem światowej klasy projektant, Janusz Kaniewski - współpracujący z takimi markami jak Ferrari, Fiat, Citroen czy Honda.

W 2008 roku Janusz Kaniewski otrzymał statuetkę Machina Design Award, rok później zasiadał już w jury wspomnianego konkursu, zaś w roku 2009 zajął drugie miejsce rankingu Forbes na najbardziej innowacyjnych ludzi w Polsce. Kaniewski projektuje w różnorodnych dziedzinach: meble, obuwie sportowe czy skórzane kolekcje podróżne, jednak jego największą pasją pozostają samochody. To tłumaczy zaangażowanie z jakim pracował nad wielokołowym projektem marki Sanitec KOŁO.

 

piazza_fb

 

Pytany o inspiracje, Kaniewski podaje łódź motorową - luksusowy środek transportu, który, jak żaden inny, łączy wysmakowaną formę i zaawansowaną technologię. Podświetlana wanna z hydromasażem pod przeszkloną podłogą, ekspres do kawy wysuwany za naciśnięciem guzika – i wszystko wykończone najlepszymi materiałami. Biorąc pod uwagę przeciążenia na jakie narażony jest pojazd, można wyobrazić sobie ogrom pracy designera. Kilka miesięcy szlifowania śmiałego projektu dało świetne efekty. Mimo kilkunastu ton wagi, potężnego silnika i ogromnych kół, mknąca po asfalcie ciężarówka sprawia wrażenie ruchomego dzieła sztuki.

W oparciu o swoje rozległe doświadczenie Janusz Kaniewski stworzył pomysłowe wnętrze, w którym zainteresowani będą mogli z bliska przyjrzeć się nowoczesnym rozwiązaniom łazienkowym proponowanym przez KOŁO. Mobilna sala powstała m.in. po to, aby firma mogła wyjść ze swoimi produktami poza ściany sklepów i salonów. Na pokładzie MSES II udało się zaprezentować pełen przekrój produktów KOŁO: poza nowym stelażem KOŁO Technic, odwiedzający zobaczą także produkty z serii EGO i OVUM, którym kształty nadał światowej renomy włoski projektant, Antonio Citterio. Na miejscu można przyjrzeć się również kształtom i funkcjonalności wanny Clarissa, a także komfortowej wannie z hydromasażem Perfect. Meble łazienkowe KOŁO reprezentowane są przez popularne serie Domino i Twins, a także nowość w ofercie – Domino XL. Nie zabrakło też przykładów brodzików - w sali mobilnej pojawi się Pacyfik oraz elegancka kabina prysznicowa S600 z brodzikiem Terra.

Trasa

Oficjalna premiera dla mediów miała miejsce 10 maja w Warszawie. W maju i wrześniu MSES II będzie prezentowany w Rumunii i Czechach, a w czerwcu ekspozycja zatrzyma się w Łodzi w związku z zakończeniem XIII edycji konkursu na Projekt Łazienki 2011. MSES II wróci do Łodzi również w październiku na spotkanie świata projektantów i architektów - Łódź Design.

 

w_ruchu_fb

 

Wspomienia, wspomnienia…

Pierwsza mobilna sala ekspozycyjno-szkoleniowa marki KOŁO wyruszyła w swoją podróż w maju 2007 roku. Przez 4 lat odwiedzała kontrahentów w kraju i zagranicą. Na jej trasie znalazły się m.in. Ukraina, Rumunia, Bułgaria, Macedonia, Serbia, Chorwacja i Słowenia. MSES odwiedził również kraje nadbałtyckie – Litwę, Łotwę i Estonię. W sumie road show firmy KOŁO ma na swoim koncie już ponad 100 tys. przejechanych kilometrów, a wewnętrzną ekspozycję obejrzało ok. 160 tys. osób. MSES I był pierwszą tego typu inicjatywą w Polsce.

Nowocześnie wyposażona sala mobilna umożliwiała dotarcie wszędzie tam, gdzie pojawiało się zapotrzebowanie na szkolenia lub prezentacje łazienek. MSES I był jednocześnie mobilną reklamą szkoleń Europejskiego Funduszu Społecznego, które odbywały się we wnętrzu truck’a. Projekt „Rozwój kompetencji zawodowych pracowników firmy MSP z branży sanitarnej” był pierwszym ogólnopolskim projektem szkoleniowym skierowanym do architektów, instalatorów oraz handlowców. Obok edukacji najważniejszym celem MSES były i są bezpośrednie spotkania z klientami, podczas których KOŁO stara się lepiej zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania.