Elektryczne auto sportowe w oprawie retro. Kunszt i klasa. Innowacyjne cudo stworzyła  brytyjska firma Morgan we współpracy ze specjalistami nowoczesnych technologii: Zytekiem i Radshape. Daleko mu do elektrycznych ,,dziwactw” rodem z kreskówki ,,Jetsonowie”, którymi karmi nas rynek ostatnimi czasy.

The Morgan Plus

Na wystawie motoryzacyjnej w Genewie przedstawiono jego niepodważalne walory: lekka, aluminiowa platforma z nadwoziem rodem z lat 20, elektryczny silnik marki Zytek o mocy 94 KM/70 kW i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm zasilany z baterii litowo-jonowej, konwencjonalna- 5-biegowa manualna przekładnia. Według brytyjskiej marki ma ona zapewnić większy zasięg, który wynosi i tak skromne niestety 193 km na jednym ładowaniu. Ważący 1250 kg przyspieszy do 100 km/h w 6 s i pojedzie maksymalnie 185 km/h.

silnik Morgan Plus

Chcieliśmy zobaczyć, jak dużo przyjemności może dać jazda sportowym samochodem z napędem elektrycznym, więc zbudowaliśmy jeden egzemplarz. Plus E łączy tradycyjne kształty Morganów z najnowszymi technikami i napędem zapewniającym maksymalny moment obrotowy w każdej chwili.- dyrektor Morgana – Steve Morris

The Morgan

Elektryczny roadster ma szansę na wejście do małoseryjnej produkcji, jeśli wzbudzi wystarczające zainteresowanie potencjalnych klientów. Jak myślicie, wzbudzi?

The Morgan Plus E - tył

 

Autor: Aleksandra Daniszewska