Istnieje stereotyp mówiący, że w świecie mody nie ma miejsca dla kobiet po trzydziestce. Nic bardziej mylnego! Wiele firm poszukuje do swoich kampanii dojrzałych modelek. Mówi się, że górują nad młodszymi koleżankami doświadczeniem, w cenie jest również wyrazisty charakter i osobowość, które u dojrzałych kobiet są lepiej dostrzegane.

dolce&gabbana

Powstały już nawet agencje dla modelek po 40, a nawet 60 roku życia. Wagę wieku doceniają również światowi projektanci, którzy do swoich kampanii zapraszają nie tylko młodziutkie modelki stawiające pierwsze kroki na wybiegach, ale i starsze kobiety, nie ustępujące im w urodzie i wdzięku.

dolce&gabbana sesja


W tegorocznej kampanii Dolce&Gabbana wybór padł na Monicę Belucci. Włoska aktorka idealnie wpasowała się w główny zamysł sesji ukazującej sielankowe życie rodziny spędzającej weekend w skąpanej w słońcu południowej części Włoch. I jest w tej roli jak zwykle olśniewająca.

dolce&gabbana nowa kolekcja

Nie przeszkadza w ogóle fakt, że ma już 47 lat. Urodą i seksapilem przyćmiewa nawet towarzyszącą jej na planie zdjęciowym młodszą o 20 lat Biancę Balti. To nie pierwszy raz kiedy wybór Domenica Dolce i Stefana Gabbany pada na dojrzałą modelkę. Wcześniej ich ubrania prezentowały i.i. Madonna (53 lata), Kylie Minogue (43) i Isabella Rosellini (59).

Monica Belucci Dolce&Gabbana


Tyle o Włoszech, tymczasem w Ameryce lansuje się podobne tendencje. Amerykańską markę St.John w tym roku reklamuje 36-letnia Kate Winslet. Dyrektor kreatywny marki George Sharp zapewnia, że aktorka jest ucieleśnieniem elegancji, która dla firmy stanowi główną dewizę.

kate winslet st johns


Przykładów jest o wiele więcej. Gisele Bundchen pozująca dla Salvatora Ferragamo i Versace, Adriana Lima dla Donny Karan, Kate Moss dla Mango – wszystkie wymienione panie dawno skończyły 30 lat, a wciąż prezentują się świetnie. Wygląda więc na to, że powiedzenie o kobiecie i winie nie mija się z prawdą. Upływ czasu działa obojgu na korzyść.

Autor: Zuzanna Sołtys

Zdjęcia: http://www.justjared.com