Świat mody już od kilku sezonów zwraca się w kierunku Eco kolekcji. Wśród wielu projektantów kierujących się trendem stosowania przyjaznych środowisku materiałów są takie nazwiska jak Anyi Hindmarch, Marc Jacobs czy Stella McCartney. Moda na Eco produkty oprócz branży fashion przenika także do życia codziennego poprzez świat produktów spożywczych czy w tym sezonie także do elektroniki użytkowej.

Stosownie lnu, prosty design i niewyszukane formy to wiele z cech które przywoływane są wraz z trendem ECO. Nic bardziej mylnego, co udowadnia zmysłowa i luksusowa kolekcje projektantki Stelli McCartney. „Jednym z moich największych pasji z tej strony mojej kolekcji jest to, że "eco" nie powinno być słowem, które od razu kojarzy się obrazem odzieży w owsianym kolorze, które są ponadgabarytowych rozmiarów i brakuje w nich jakiegokolwiek luksusu i piękna. Myślę, że ten stereotyp musi zostać zburzony i nie powinno być żadnych kompromisów z konstrukcyjnego punktu widzenia. Your products should not be compromised in any way just because they're environmentally friendly. Twoje produkty nie powinny być w żaden sposób ograniczane tylko dlatego, że są one przyjazne dla środowiska” – powiedziała Stella McCartney.

Produkty Ekologiczne to nie tylko materiały naturalne z których wykonywana jest odzież czy akcesoria takie jak torby. Produkty typu Eco przeniknęły do branży spożywczej w której możemy znaleźć cały wachlarz produktów z ekologicznych upraw w których nie stosuje się szkodliwych substancji. Trend Eco bardzo wyraźnie wkroczył także do świata elektroniki. Firma Oregon Scientific wprowadziła na rynek nową linię produktów +Eco, które przy zasilaniu stacji pogodowych wykorzystują oprócz baterii także energie słoneczną - BAR332ES. „Wykorzystywanie naturalnych źródeł energii takich jak słońce to alternatywa dla tradycyjnych niekorzystnych dla środowiska metod zasilania. Sadzę, że redukowanie zużycie zwykłych baterii, które mogą rozkładać się nawet do 250 lat wpisuje się w trend Eco, który promowany jest także przez nas.”- Powiedział Filip Nakrewicz Brand Manager marki Oregon Scientific.
Choć jak wskazują badania społeczne przeprowadzone przez Instytut na rzecz Ekorozwoju ciężko mówić o Polakach w kontekście zakorzenionych działań ekologicznych trendy światowe wskazują, że zmiana świadomości jest kwestią czasu. Pierwszy wyraźny krok, jaki Polacy już wykonali to korzystania z toreb wielokrotnego użytku przy zakupach. Wprowadzenie niewielkiej odpłatności za „reklamówki” (na ogół 5–10 gr.) zniechęciło do ich używania tylko w ciągu jednego roku aż ¼ Polaków, a odsetek osób zabierających na zakupy własne torby osiągnął poziom 60,2%.