DIESEL to nazwa powszechnie kojarzona z lifestylową modą segmentu Premium.

Mało kto łączy nazwę DIESEL, z jej założycielem i pomysłodawcą Renzo Rosso. Twórca kultowego brandu już jako dziecko miał smykałkę do szycia nietypowych ciuchów. Jego prawdziwy talent uwidocznił się w trakcie zagranicznych wojaży. Jednym z jego pomysłów była marka DIESEL. Z założenia firma miała zajmować się denimem, kojarzonym powszechnie z robotnikami i brudem. Nazwa DIESEL zdaniem Rosso emituje pozytywną energię i prosty przekaz marketingowy. We wszystkich krajach akcent brzmi tak samo. Uniwersalny przekaz i styl życia to obszar w który Renzo trafił idealnie. Rosso postawił na ekspansję marki i rozwój firmy. Jego pracownicy odbywali regularnie, dwa razy w roku podróże których celem było badanie preferencji ludzi na całym świecie dotyczących ubrań. DIESEL postanowił łączyć funkcjonalność z designem. Firma jako pierwsza na świecie eksperymentowała z łączeniem różnych materiałów i ich farbowaniem. Ludzie nie do końca rozumieli nowe trendy kreowane przez Rosso. Marka na swoją świetność czekała, aż do lat 90-tych. Wtedy pojawiła się moda na „vintage look”. Niezwykle istotnym obszarem działań DIESLA były kampanie reklamowe. Produkty zostały w tych działaniach zepchnięte na dalszy plan. Istotą był przekaz marketingowy. I tak dzięki kontrowersyjnym spotom reklamowym DIESEL stał się obiektem pożądania każdej świadomej trendów osoby na kuli ziemskiej. Wraz z rozwojem firmy powiększyło się spektrum oferowanych produktów. Ale kolekcje to już temat na inną opowieść