I chociaż jakoś materiałów nie zachwyca nas, to i tak zawsze coś kupimy w Ikei. O dziwo swoją popularnością dotarła nawet do Kraju Kwitnącej Wiśni. Z okazji otwarcia pierwszego firmowego sklepu w Kobe potentat w produkcji mebli ze Szwecji postanowił zorganizować jedyną w swoim rodzaju kampanię reklamową- urządzić metro w stylu Ikei. I tak każdy wagon ma inną tematykę, w której dominują różnokolorowe zasłonki oraz wygodne sofy, które mają sprawić iż podróż zatłoczonym metrem będzie znacznie przyjemniejsza, ale przede wszystkim różnorodność zastosowanej kolorystyki sprawi, że po ciężkim dniu poprawi się nam humor. Niestety, ale z nie potwierdzonych źródeł wiemy, że ''ikeowskie'' metro przestało jeździć, ze względu na zakończoną kampanię reklamową. Ciekawe czy gdyby szwedzka firma zrobiła tego typu kampanię reklamową w Warszawie, czy metro stałoby się ''hotelem'' dla bezdomnych i jaka by była reakcja samych mieszkańców? Niestety, ale tego nigdy zapewne się nie dowiemy, Ikea jest za bardzo popularna w Polsce i nie potrzebuje takiej reklamy...