Flagowy sedan Mercedesa – bardzo dobrze znana klasa E – pokazał na targach we Frankfurcie nowe oblicze. Zaprezentowano wersję kombi i nieco podtuningowaną wersję E 63 AMG T. Warto się przyjrzeć tym modyfikacjom, które zastosowało AMG…

Zamiast drewna, które jest synonimem luksusu w samochodach wersja modyfikowana przez AMG posiada wstawki karbonowe. W tym modelu zamontowano też sportowe fotele oraz siedmiostopniową skrzynię biegów. Skrzynia ta może pracować w trybie automatycznym lub manualnym. Przełączanie biegów odbywa się poprzez dźwigienki, które są umieszczone pod kierownicą – jak w samochodzie wyścigowym! Właściwości jezdne samochodu możemy dopasowywać wybierając jedno z zaprogramowanych ustawień – przykładowo sztywność podwozia można ustawić na 3 sposoby: komfortowa, pośrednia i sportowa. Ustawienia przekładni, zawieszenia i ESP możemy dopasować do własnych potrzeb. Zupełnie, jakbyśmy posiadali własny warsztat, który dopasowałby nam samochód do potrzeb wynikających ze stylu jazdy.

To niesamowite, jak daleko poszedł postęp w motoryzacji. Wiele parametrów jest ustawianych przez elektronikę. Według jednych to dobrze, inni cenią sobie zaś solidne konstrukcje mechaniczne sprzed lat. Pewnie i jedni i drudzy mają trochę racji…