Niemcy bardzo lubią budować mocne wersje miejskich aut. Kolejne edycje Golfa GTI miały mnóstwo zwolenników i wielu uważa je za kultowe. Nie ma co się dziwić. Najmocniejsze Golfy charakteryzowały się niesamowitymi właściwościami jezdnymi oraz silnikami, których moc pozwalała na błyskawiczny start spod świateł. Jakiś czas temu, Polo- mniejszy brat Golfa, również doczekał się wersji GTI. W Genewie Volkswagen pokaże najmocniejszą wersje ostatniej generacji auta, które niedawno zdobyło nagrodę Europen Car of The Year. 

Usportowione Polo dostało nowe lampy, które zostały przyciemnione oraz wyposażone w diody LED do jazdy dziennej. Zmieniono również grill i dolny wlot powietrza, które mają niewielkie otwory, wyglądające niczym plaster miodu. Dodatkowo, by podkreślić charakter auta, grill ma czerwoną otoczkę, która kontrastuje z białą karoserią. Polo GTI dostało 17-calowe pięcioramienne felgi, niskoprofilowe opony oraz czerwone zaciski tarcz hamulcowych, które podczas jazdy będą rzucały się obserwatorom w oczy. Tylna cześć pojazdu została wyposażona w dwie rury wydechowe i niewielki, łagodnie wyglądający, dyfuzor. Wewnątrz umieszczono sportowe fotele (które zgodnie z tradycją GTI, są wyłożone materiałem w kratę) i trójramienną kierownicę obłożoną skórą z czerwonymi poszyciami.

Największe i najważniejsze dla fanów zmiany dotyczą silnika oraz układu jezdnego. Najmocniejsze Polo będzie napędzane doładowanym silnikiem 1.4 TSI wyposażonym w sprężarkę, dzięki czemu na przednie koła zostanie przekazana moc wynosząca 180 koni mechanicznych. Ten sam, czterocylindrowy, benzynowy silnik montowano w Seacie Ibiza Cupra i zebrał on bardzo dobre opinie. Ta sama jednostka niedługo pojawi się w Skodzie Fabii RS. Moment obrotowy wyniesie aż 250 Nm, co sprawi, że Polo prędkość 100 km/h osiągnie już po 6.9 sekundy, a rozpędzać się przestanie dopiero gdy wskazówka wskaże 228 km/h. Te osiągi na pewno zadowolą ludzi lubiących szybkie, małe auta. Z silnikiem będzie współpracowała pół-automatyczna siedmiobiegowa skrzynia DSG z dwoma sprzęgłami, sterowana za pomocą manetek umieszczonych za kierownicą. To kolejny sportowy smaczek w tym aucie. Szybkim startom oraz agresywnemu pokonywaniu zakrętów pomagać będzie system XDS, który w razie potrzeby elektronicznie ograniczy poślizg dyferencjału. Tak jak na auto GTI przystało, zawieszenie zostanie utwardzone i o 15mm obniżone w stosunku do standardowej wersji.

Volkswagen zrobił ciekawie zapowiadające się samochód. Według informacji, 3-drzwiowa wersja będzie kosztowała 18 tysięcy funtów. Sporo. Ale w tej cenie, mamy zarówno sporo emocji, jaki i auto na codzienną jazdę po mieście. Polo 5-drzwiowe, którego ceny nie podano, spokojnie może robić za rodzinny pojazd, o ile ktoś posiada małe dzieci i nie jeździ co tydzień „za miasto” z toną bagaży. A młodzi ludzie, bo do takich skierowane jest GTI, raczej nie posiadają pociech w wieku licealnym, więc ci majętniejsi mogą zdecydować się na to auto. Można spodziewać się, że w sierpniu w salonach Volkswagena zjawi się sporo ludzi przed 30-tką