Torebka Louis Vuitton będzie popularna zawsze, ale na rynku można zaobserwować trendy, które niejedną osobę zaskoczą. Firma Bain & Company opublikowała zestawienie najbardziej popularnych trendów na rynku wśród kupujących.

W ubiegłym roku prym wiodły wydatki na egzotyczne podróże. W akcesoriach chętniej kupowano buty niż torebki. Lepsze wyniki osiągnęły markowe butiki i domy mody niż sieciówki.

Jaki okaże się rok 2015? Mamy już pierwsze prognozy.

Trend 1 – Mężczyzn wyprzedzają kobiety

Rynek męskiej mody prêt-à-porter wciąż rośnie i zaczyna wyprzedzać damską sprzedaż. Może jeszcze nie tak wysoki wynik osiąga sprzedaż męskich ubrań casualowych, ale tendencja zaczyna być wzrostowa. Naprawdę dobry wynik natomiast uzyskały w sprzedaży męskie płaszcze i inna odzież wierzchnia z takich materiałów jak kaszmir, denim czy wszelkiego rodzaju futra i kożuszki. Na potwierdzenie dominacji panów na rynku przytaczamy też wyniki badań Google. Z ich statystyk wynika, że w 2015 wyszukiwane hasła dotyczące pielęgnacji włosów męskich po raz pierwszy wyprzedziły damskie. Wydaje się, że panowie zaczęli więcej inwestować w modę, a może to panie zaczęły bardziej dbać o swoich partnerów…

Trend 2 – Spersonalizowane, luksusowe perfumy

Coraz bardziej popularne wśród kupujących stają się niszowe zapachy. Trend ten wychodzi na prowadzenie, doprowadzając do upadku perfumy sygnowane przez gwiazdy czy celebrytów. Według badań Bain & Company na rynku perfum przeważają w sprzedaży ekskluzywne, niszowe marki, które podążają w kierunku tworzenia spersonalizowanych zapachów. Luksusowe produkty mogą osiągać zawrotne sumy, ale w zamian otrzymujemy niestandardowy, indywidualny zapach. Prognozujemy, że trend ten będzie w dalszym ciągu wzrastał.