Kiedyś okulary korekcyjne nosiły tylko osoby z wadami wzroku, którzy z jakiegoś powodu nie mogli nosić szkieł kontaktowych. Od jakiegoś czasu wróciła moda na okulary. Trend stał się tak silny, że osoby mający sokoli wzrok również noszą okulary z tak zwanymi szkłami zerówkami.

Jednak nie zakładamy byle jakich ramek, to właśnie one są w okularach najważniejsze.
Trend na tak zwanego “nerd” przyszedł i do Polski. Jednak nie tylko moda uliczna pochwyciła najnowszy trend, ale również i gwiazdy. Nagle celebryci, którzy nigdy nie mieli problemów ze wzrokiem lub latami nosili szkła kontaktowe, nie rozstają się ze swoimi okularami. Generalnie w dzisiejszych czasach dobrze jest mieć wadę wzroku i na dodatek jeszcze to podkreślać.
W Polsce niewątpliwym hitem są okulary Ray-Ban. Nawet Magdalena Mołek, która nigdy nie nosi okularów na specjalne okazje zakłada swoje Ray-Bany „korekcyjne”, czyli tak zwane zerówki.
Najmodniejsze są okulary „na kujona” w stylu retro. Jednak retro nie koniecznie oznacza tylko Ray Ban. Jest wiele marek, które proponują oryginalne ramki, których nie ma już co trzecia osoba. Jednak kupno takich okularów, jest zapewne trudniejsze, ponieważ w Polsce wiele salonów optycznych ma w ofercie te tylko najpopularniejsze. Z retro mamy do wyboru wcześniej wymieniane Ray-Bany oraz kilka ramek od Prady czy Michael Kors.

Najlepiej dlatego wybrać się na pchli targ i kupić od jakiegoś staruszka jego stare okulary za 2 złote lub za cenę jednego schłodzonego piwka.