Stworzył wyjątkowe, przyciągające uwagę projekty graficzne dla Finlandia® Frost, trzech najnowszych produktów RTD (Ready To Drink) na polskim rynku.  Finlandia® Frost to gotowe drinki,  które zachwycają idealnie zbalansowaną, niezmienną kompozycją doskonałej wódki oraz naturalnych ekstraktów z limonki, grapefruita oraz żurawiny. Etykiety zaprojektowane przez Klausa Haapaniemiego dla Finlandia® Frost ukazują, w charakterystyczny dla artysty sposób, trzy różne smaki dostępne w nowej ofercie. Grafiki Haapaniemiego  łączą w sobie wpływy natury, fińskiego folkloru i fantastyki oraz jego własnej, nowoczesnej wizji grafik. Poprzez połączenie żywych kolorów, elementów tajemniczości i współczesnego motywu "Miejskiej Dżungli” Haapaniemi stworzył charakterystyczną etykietę wyrażającą każdy ze smaków
w wyjątkowy i atrakcyjny sposób.

finlandia_frost_670

Mamy wielkie szczęście, że możemy znów pracować z Klausem. To, że połączenie fińskich elementów oraz wyjątkowych cech jego projektów pojawi się na naszych etykietach Finlandia® Frost, jest dla nas zaszczytem – powiedziała Jennie Meador, zastępca dyrektora kreatywnego Finlandia® Vodka. Chcieliśmy pracować właśnie  z Klausem nie tylko dlatego, że jest dziś jednym z najwybitniejszych na świecie artystów, ale też dlatego, że wnosi on świeżość i nowoczesność do projektów naszych opakowań - podkreśla Meador.

finlandia_frost_cranberry_670


Wpływ fińskiego wzornictwa pozostaje nieodłączną częścią marki Finlandia® Vodka. Prostota, natura i ekologia, trzy podstawowe elementy, charakterystyczne  dla skandynawskiej sztuki użytkowej, pojawiły się już w pierwszym projekcie butelki, który w 1970 roku stworzył Tapio Wirkkala, znany na całym świecie fiński pionier wzornictwa przemysłowego. Prawdziwie rewolucyjnych zmian w wyglądzie  opakowania dokonał w 2003 roku Harri Koskinen, wiodący fiński projektant szkła. Butelka była wyższa i smuklejsza. Swoim wyglądem przypominała górę lodową, która delikatnie topnieje w ciepłych promieniach Słońca Północy. Nowe oblicze Finlandia® Vodka zyskała w marcu 2011 r. Przy  tworzeniu projektu najnowszej butelki brali udział znani artyści, architekci marki oraz projektanci, tacy jak: Harri Koskinen, czy też Keneth Hirst, wielokrotnie nagradzany projektant z Nowego Jorku.

finlandia_frost_grapefruit_670

 


Współpracę z Klausem Haapaniemim Finlandia® Vodka podjęła po raz pierwszy w 2010 r., w ramach programu realizowanego z okazji Dnia Ziemi. Na rynek wprowadzono wówczas dedykowaną linię butelek na wodę marki SIGG. Projekty zostały wykonane według pięciu różnych projektów Haapaniemiego. Niezwykłe grafiki, w rozpoznawalnym dla Happaniemiego, bajkowo-fantastycznym stylu, ukazują motywy charakterystyczne dla fauny i flory Finlandii.

finlandia_frost_lime_670

 


Klaus Haapaniemi urodził się w Finlandii. Pierwszy raz inspirację do projektowania poczuł już w wieku ośmiu lat, gdy oglądał w telewizji rosyjskie bajki. Wiele lat później, po ukończeniu studiów projektanckich w Jahti, przeprowadził się do Włoch, gdzie rozpoczął karierę jako projektant mody, współpracując z takimi znanymi nazwiskami jak: Diesel, Stella McCartney, Levi‘s, D & G czy Cacharel. Był także dyrektorem kreatywnym w Bantam. Obecnie Haapaniemi pracuje w swoim studiu projektowym w Londynie  i kontynuuje współpracę z wiodącymi projektantami takimi, jak Christian Louboutin.


W 2010 r. Haapaniemi oraz projektantka Mia Wallenius stworzyli wspólnie kolekcję tkanin użytkowych oraz ozdobnych, obecnie zaś pracują nad drugą kolekcją. Jego projekty można także znaleźć na wyrobach ceramicznych i na wydawanych przez niego książkach. Dzięki swoim innowacyjnym i kunsztownym projektom Haapaniemi jest dziś uważany za jednego z najbardziej wpływowych i dobrze zapowiadających się artystów w dziedzinie ilustracji oraz designu.

Więcej informacji o Klausie Haapaniemim można znaleźć na stronie www.klaush.com