Kawa jest napojem popularnym i chętnie spożywanym na wszystkich kontynentach, nie tylko ze względu na jej działanie fizjologiczne. Smak i aromat naparu zależą od odmiany kawy, miejsca jej uprawy oraz procesu palenia. Za najlepszą uważana jest kawa otrzymywana z gatunku cofea arabica uprawianego w Etiopii. Tradycję przygotowywania naparu z ziaren kawy i masową uprawę tej rośliny zapoczątkowali w XIV wieku Arabowie. Do Europy kawa przywędrowała dopiero w XVII wieku. Pierwsza kawiarnia została założona w 1671 r. w Paryżu. Po niej szybko zaczęły powstawać następne lokale.

Wiele osób pije kawę z tego względu, że pomaga ona usunąć oznaki zmęczenia, senność oraz „rozjaśnić” umysł dzięki pobudzeniu kory mózgowej, a przez to całego centralnego układu nerwowego. U większości ludzi kawa w rozsądnych ilościach pozwala osiągnąć ten efekt.

Kawę początkowo spożywano bez dodatków, tak jak pili ją mieszkańcy Bliskiego Wschodu. W 1680 roku francuski lekarz zalecał picie kawy z mlekiem jako lekarstwa, a to oznaczało początek kariery niezwykle popularnej dziś kawy Latte. Do kawy dodawano także czekoladę i cukier, a w Polsce tłustą śmietanę. Dziś oprócz tradycyjnej małej czarnej mamy do wyboru dziesiątki jej odmian i wariantów: z mlekiem, śmietanką, przyprawami - cynamonem, kardamonem, wanilią, syropami czy alkoholem. Pija się ją na gorąco, ale wybornie smakują też wszelkie jej mrożone odmiany, popularne szczególnie w krajach śródziemnomorskich. Od niedawna firma Illy proponuje nam kawę w kostkach.
Zamknięta w czarnym, wykonanym z tworzywa, sześcianie „kostkarka do kawy” zaprojektowana została dla firmy Illy - producenta jednej z najbardziej cenionych marek kawy na świecie. Ta włoska firma już od 70 lat każdego dnia serwuje w 50 000 lokali w 50 krajach świata 5 mln filiżanek mocnej arabiki. Koncepcja, na której został oparty projekt nowego urządzenia, miała umożliwić uzyskanie kawy espresso w formie kostek lodu.

Zaprojektowana przez firmę Fahrenheit 212 (212 to temperatura wrzenia wody w skali Fahrenheita) kostkarka jest dedykowana wielbicielom kawy w wersji „zimnej” – mrożonego espresso, cafe latte czy macchiato.
Obie firmy od lat poszukują nowych sposobów, które pozwoliłyby stworzyć innowacyjne produkty. W tym wypadku współpraca zaowocowała powstaniem zupełnie nowego podejścia do tradycyjnego produktu, jakim niewątpliwie jest espresso.

Produkt nie jest jeszcze dostępny w Polsce, ponieważ jak dotąd jest to tylko praca koncepcyjna, przykład sprawnej strategii marketingowej oraz świetny popis dobrego designu