W styczniu 2015 dyrektorem kreatywnym Gucci został mało znany szerszej publiczności Alessandro Michele, chociaż już z 12-letnim doświadczeniem w domach mody Fendi i Tom Ford. Alessandro podjął się nie lada wyzwania. Musiał zachować wyrafinowany styl Gucci, ale jednocześnie stworzyć własne, oryginalne kolekcje. Wizję dyrektora kreatywnego mogliśmy oglądać podczas pokazu jesień zima 2015, ale dopiero kolekcja wiosna 2016 okazała się prawdziwym majstersztykiem. Teraz możemy podziwiać zdjęcia z kampanii reklamowej Gucci wiosna lato 2016.

 

Zdj. 1

 

Autorem zdjęć jest brytyjski fotograf, Glen Luchford. Akcja kampanii rozgrywa się w stolicy Niemiec, Berlinie. Na fotografiach dominuje klimat miasta z lat 80., którymi inspirował się projektant przy tworzeniu ubrań. Modowy misz masz to etykieta Alessandro Michele. Dodać do tego należy jeszcze artystyczny ekscentryzm i kolorowy eklektyzm. Miks styli, wzorów i faktur została zderzona z równie kolorowym i tętniącym życiem krajobrazem miejskim. Surowym i nie znanym z oficjalnych przekazów. Deskorolki i pawie, publiczne toalety, przystanki autobusowe.

 

Zdj. 2

 

Zaskakujące i nieoczywiste, ale doskonale pasujące klimaty do ubrań włoskiego domu mody, haftowanych kurtek bomber, satynowych koszul, szmaragdowo-zielone garniturów z błyszczącego żakardu. Nie zabrakło nieodzownych dodatków Alessandro Michele, wzorzystych walizek, torebek z lśniącymi elementami, plecaków z haftami ptaków. Modowy surrealizm.

 

Zdj. 3