Sięgasz po jedzenie, gdy masz problemy i stres? W takim razie wypróbuj kilka trików, dzięki którym łatwiej będzie ci utrzymać szczupłą sylwetkę i wrócić do stanu równowagi.

Każdy z nas zachowuje się inaczej w chwilach stresu. Niektórzy nie potrafią niczego przełknąć, i „nikną w oczach”. Może też być zupełnie na odwrót, kiedy stres – zajadamy się słodyczami albo czipsami. Jeśli jesteś właśnie w tej grupie, to nie znaczy, że nie możesz tego zmienić. Jest kilka innych, zdrowszych sposobów na walkę ze stresem, które na pewno ci się przydadzą w momentach kryzysu.

Sięganie po jedzenie w trudnych momentach, to próba szybkiego naprawienia stanu dyskomfortu. Ale, niestety, stan dyskomfortu w efekcie staje się permanentny, bo po jedzeniu czujemy wyrzuty sumienia. Dlatego zamiast dopuszczać do takiego stanu, pozwól sobie na drobne przyjemności, które nie tylko odciągną twoją uwagę od lodówki, ale także zredukują niepokój. 

Możesz stworzyć swoją prywatną listę, w sposób jaki tylko zechcesz. Ważne, by wszystko, co wymyślisz, sprawiło ci radość i przyjemność. Może będzie to:

• obejrzenie ulubionej komedii
• 15-minutowa drzemka
• rozmowa z przyjacielem
• posłuchanie „twojej” piosenki
• spacer z psem
• przeczytanie interesującego artykułu
• afirmacja wypowiedziana na głos
• krótka medytacja albo kilka asan jogi
• albo pomalowanie paznokci

Myślisz, że to nie zadziała? Tak zapewne będzie, jeśli myślisz negatywnie. Wypróbuj te sposoby lub wymyśl coś tylko zarezerwowanego dla ciebie. Odsuną one złe myśli i polepszą samopoczucie, a to obniży poziom kortyzolu, który wzmaga łaknienie

Więcej na kalorynka.pl