Według badań co 3 osoba nie wysypia się. Trudności z zasypianiem w większości przypadków mają podłoże emocjonalne. Środowisko, w którym żyjemy, praca, rodzina stawiają nam coraz to nowe i wyższe wymagania, którym nie zawsze możemy sprostać. 
Dodatkowo zaśnięcie może utrudniać zbyt obfity posiłek, zjedzony o późnej porze, wypita mocna kawa, herbata bądź nawet coca-cola.
Jeżeli chcesz spać jak niemowlę musisz zastosować się do kilku prostych zasad żywieniowych. 
Po pierwsze w czasie dnia pij dużo wody niegazowanej. Ograniczaj natomiast spożywanie herbaty oraz kawy.
Oto lista kilku produktów, które pomogą Ci szybciej zasnąć:
Kanapka z pastą z makreli oraz twarożku jest idealną propozycją na kolacje. Makrela zawiera m.in. dużo witaminy B3 niezbędnej do produkcji serotoniny, która poprawia nastrój i pomaga zapaść w głęboki, odprężający sen. Również brązowy ryż, płatki owsiane, banany, ser żółty są bogate w serotoninę.
Jeżeli masz stresującą pracę, wypróbuj rzeżuchę oraz soczewicę, które odpowiadają za funkcjonowanie włókien układu nerwowego, serca i mięśni. Dzięki nim twój układ nerwowy będzie pracować bez problemów. Już nie będziecie mieli „5 tysięcy myśli” w łóżku przed zaśnięciem!