Na tegorocznym festiwalu twórców reklamy Cannes Lions firma Wrangler zdobyła prestiżowe Grand Prix w kategorii reklamy prasowej.
Cieszącą się międzynarodowym uznaniem nagrodę przyznano przykuwającej uwagę kampanii marki Wrangler, zatytułowanej „We Are Animals” („Jesteśmy zwierzętami”). Autorem kampanii jest paryska agencja Fred & Farid.
Ta niezwykła kampania, składająca się z 11 obrazów, odwołuje się do pierwotnych popędów – zwierząt, które kryją się we wnętrzu każdego z nas. Konwencjonalne artystycznie fotografie przedstawiają młodych ludzi, ukazanych jako żyjące na wolności dzikie zwierzęta.

Na obrazach Dakota 1 i 2 można zobaczyć młodą kobietę, która pływa w jeziorze, zanurzona po nos w wodzie niczym krokodyl. Zdjęcie Dakota On Road przedstawia dziewczynę ubraną jedynie w białe dżinsy, znieruchomiałą na środku drogi jak łania oślepiona reflektorami samochodu.
Celem strategicznego i kreatywnego przedsięwzięcia pod hasłem „Jesteśmy zwierzętami” jest wydobycie instynktów ukrytych głęboko w nas oraz pobudzenie do bardziej żywiołowego działania. Aby wyzwolić pierwotne instynkty, przy tworzeniu obrazów wykorzystano naturalne środowisko dzikich zwierząt. Zdjęcia nagrodzonej kampanii powstawały nocą, w sercu dzikiej puszczy stanu New Jersey w USA.

Europejska kampania reklamowa, pierwsza w ramach nowej platformy komunikacyjnej, wspiera pozycję marki Wrangler jako oryginalnego producenta odzieży dżinsowej. Jest to niezwykle subtelna reklama, która podkreśla główne przesłanie dotyczące marki: naturalna, dzika, wytrzymała i śmiała. „Marka Wrangler uzyskała przewagę dzięki temu, że ustanowiła pewien kod i pokazała istotę tego, czym może być firma”, powiedział serwisowi AdAge.com David Lubars, prezes i dyrektor kreatywny BBDO North America oraz przewodniczący jury w kategorii reklamy prasowej. „To był mistrzowski plan”.

Przedstawiciel firmy Fred & Farid, należącej do grupy kapitałowej FRED & FARID, powiedział: „Wierzymy, że kampania „We Are Animals” ma potencjał do tego, aby stać się wieloletnią, w pełni zintegrowaną, elastyczną i wciąż aktualną platformą komunikacyjną na następne 20 lat”.

Giorgio Presca, prezes spółki VF Jeanswear International, powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wygranej w tym niezwykle prestiżowym konkursie twórców reklamy. Kampania „We Are Animals” pokazuje markę Wrangler z najbardziej dynamicznej strony – z głębi dziczy, z życia w ekstremalnych warunkach. Podnieśliśmy poprzeczkę. To doskonała zachęta do tego, aby zapewnić marce Wrangler wspaniałą reklamę, na jaką zasługuje”