Trudno zaprzeczyć, że spędzamy coraz więcej czasu przy komputerze. Możemy dzięki niemu zrobić właściwie wszystko bez ruszania się z miejsca – pracować, kontaktować ze znajomymi, robić zakupy, załatwiać różne ważne dla nas sprawy. To wszystko jest niezwykle wygodne, jednak ma też swoje wady – coraz rzadziej mamy okazję do wysiłku fizycznego. Nie każdy ma czas, aby regularnie ćwiczyć na siłowni albo biegać. Co zrobić, aby zafundować sobie niezbędny poziom aktywności przy komputerze?
Przede wszystkim – szukać okazji do wysiłku! Jeżeli dojeżdżasz do pracy komunikacją miejską, wysiądź jeden przystanek wcześniej, a resztę drogi pokonaj na piechotę. W przypadku, kiedy posiadasz własny samochód, nie krąż przez pół godziny, szukając miejsca na najbliższym parkingu – zaparkuj nieco dalej. Windę omijaj tak często, jak tylko się da – wjeżdżanie z parteru na pierwsze piętro to objaw skrajnego lenistwa. Poza tym co półtorej godziny wstań i wykonaj kilka prostych ćwiczeń korzystnych dla kręgosłupa – kilka skłonów, wymachów dłońmi, rozciągania. To sprawi, że unikniesz bólu kręgosłupa po całym dniu pracy.

Warto dokonać inwestycji w naszą aktywność – duża gumowa piłka to wspaniałe narzędzie do ćwiczeń! Korzystając z niej zamiast krzesła, zmuszasz mięśnie do pracy, a ciało – do utrzymywania równowagi. To świetny sposób na ćwiczenie bez poświęcania dodatkowego czasu i wyciskania siódmych potów.
Na początku może Ci się wydawać, że wszystkie te małe czynności nic nie dadzą. Jednak dbanie o siebie to nie zbyteczna fanaberia, którą można zrealizować w mgnieniu oka, ale inwestycja we własne samopoczucie i dobry humor. Zacznij nawet od dzisiaj!